728 x 90

۲۰۰پرستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شدند

تصویری از  پرستاران مشهد
تصویری از پرستاران مشهد

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد از ابتلای ۲۰۰ پرستار به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۷خرداد ۹۹ محسن گچ‌پزان رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای تابعه این دانشگاه تاکنون حدود ۲۰۰پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند.

گچ‌پزان با اشاره به این‌که حدود ۴۵۰ نیروی پرستار شرکتی در مشهد وجود دارد و عمده حساسیتها بر روی این نیروها است، اظهار کرد: پیگیریها و نامه‌نگاریها در حال انجام است و به‌دنبال تبدیل وضعیت این پرستاران هستیم.


وی با اشاره به این‌که در استاندارد جهانی به ازای هر تخت بیمارستانی ۴پرستار لازم است و این رقم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌طور میانگین یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است، گفت: با استاندارد جهانی فاصله داریم.

گچ‌پزان در تاریخ ۲۵اردیبهشت گفته بود: بانوان بیش از ۶۵درصد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های مشهد را تشکیل می‌دهند.

وضعیت کرونا در مشهد دوباره «قرمز» شد

سایت حکومتی مشرق ۶خرداد نوشت: وضعیت شهر مشهد بار دیگر قرمز شد. حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، در این باره گفت بر اساس معیارهای جدید اعلام شده، مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که مشهد به وضعیت سفید در حال نزدیک شدن بود اما از روز گذشته مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e69fc38-1fac-4e50-ac26-cd1073a77b6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات