728 x 90

یک سال پس از قیام

سخن روز
سخن روز

در سالگرد قیام سراسری و در آستانهٔ جمعه خونین زاهدان، جنبش دادخواهان و آزادگان روز ۱۶شهریور از برنامهٔ خود برای سازمان دادن ۱۵۰کانون انقلابی خبر داد.

جنبش دادخواهان اعلام کرد رزمندگان این کانونها از جوانان انقلابی در مناطق خاش، تفتان، گوهرکوه، پشت‌کوه، سنگان، اسماعیل‌آباد، نازیل، نوک‌آباد، کارواندر، ایرندگان، اسکل‌آباد، ده‌پابید، کهنوک، میرآباد و تمندان تشکیل می‌شود.

جنبش دادخواهان و آزادگان در بلوچستان از جوانان پیشتاز در این مناطق خواست برای انجام مسئولیت، هر چه زودتر دوستان مورد اعتماد خود را در تیمهای ۳ تا ۵نفره شکل بدهند.

تلگرام جنبش دادخواهان و آزادگان هم‌چنین از هلاکت دو نیروی امنیتی لباس‌شخصی در شهرستان تفتان (نوک‌آباد) توسط جوانان مسلح بلوچ خبر داد.

سخنگوی مجاهدین در سالگرد قیام سراسری از همه جوانان انقلابی و پیشتاز در شهرها و مناطق مختلف ایران‌زمین از جمله جوانان سلحشور لر و بختیاری و کرد و عرب و ترکمن خواست برای دفاع از خلق و میهن در برابر پاسداران و آخوندهای اشغالگر، کانون‌های مسلح متناسب با وضعیت خود را در چارچوب ارتش بزرگ آزادی مردم ایران برپا دارند.

نگاهی به‌خبرهای یک ماه اخیر، حاکی از افزایش عملیات و درگیریهای مسلحانه علیه نیروهای سرکوبگر رژیم جنایتکار آخوندها و گرایش فزاینده به‌آتش متقابل در برابر آتش نیروهای سرکوبگر رژیم است:

- یک مأمور سرکوبگر نیروی انتظامی طی یک درگیری مسلحانه با سرنشینان یک خودرو در ورودی شهر سبزوار مجروح شد و سپس در بیمارستان به‌هلاکت رسید (تلویزیون رژیم ـ مرکز خراسان رضوی ۱۰شهریور).

- خبرگزاری سپاه پاسداران (۱۰شهریور) از یک درگیری مسلحانه دیگر در منطقه «برج علیشیر» شهرستان کهگیلویه خبر داد که در آن دو مأمور سرکوبگر نیروی انتظامی مجروح شدند.

- رزمندگان دلاور بلوچ طی یک عملیات، در شامگاه ۴شهریور سرهنگ حیدری از پرسنل جنایتکار فراجا را در شهر سراوان کیفر دادند.

- روز ۲شهریور نیز در یک تهاجم مسلحانه در شهرستان سیب سوران، یک مأمور سرکوبگر انتظامی به‌هلاکت رسید و دو مأمور دیگر مجروح شدند.

- سرکرده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعتراف به‌حمله به‌دو واحد گشتی پلیس گفت: در جریان این تهاجم ۳مأمور نیروی انتظامی مجروح شدند که یکی از آنها به‌هلاکت رسیده است.

- روز اول شهریور، طی تهاجمی یک مأمور یگان مرزی رژیم در منطقهٔ میرجاوه‌، به‌هلاکت رسید.

- در جریان یک درگیری مسلحانه در کلانتری بیضا در شیراز یک مأمور نیروی انتظامی کشته و یک مأمور دیگر مجروح شد و مهاجمان سلاحهایی در کلانتری را مصادره کردند (خبرگزاری سپاه پاسداران ـ ۲۸مرداد ۱۴۰۲).

- یک مأمور سرکوبگر آگاهی نیروی انتظامی در مسجدسلیمان در یک درگیری مسلحانه به‌هلاکت رسید (خبرگزاری تسنیم ـ ۲۸مرداد).

- روز ۲۴مرداد روابط عمومی سپاه ضدکربلا، از هلاکت یک بسیجی در تنکابن خبر داد.

- روز ۲۱مرداد، سرکرده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت یک پاسدار و مجروح شدن یک پاسدار دیگر در محور قصرقند ـ جکیگور خبر داد.

به‌این ترتیب طی ماه گذشته، کمتر روزی بوده که شاهد عملیات و درگیری مسلحانه و هلاکت عوامل سرکوبگر رژیم نبوده باشیم.

خبرگزاری سپاه پاسداران (۱۶شهریور) ضمن درج عکسهای دو مأمور به‌هلاکت رسیده در تفتان، اعتراف کرد که در مرداد امسال ۱۶مأمور پلیس به‌هلاکت رسیدند، در حالی که در مرداد پارسال ۸پلیس به‌هلاکت رسیده بودند.

در گزارشی از فرماندهی نیروی انتظامی رژیم آمده است که از ابتدای سال تاکنون ۴۵تن از نیروهای انتظامی کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، مرداد ماه با ۱۶کشته دارای بالاترین آمار تلفات مأموران انتظامی است. در اردیبهشت ماه هم ۱۵تن از مأموران سرکوبگر کشته شده‌اند (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ اول شهریور).

در این گزارش اعتراف شده که «این ماهها تلخ‌ترین ماهها برای فرماندهی انتظامی بوده است». به‌خلیفهٔ ارتجاع و نیروهای سرکوبگرش باید گفت، روزهای بسا تلخ‌تری در انتظارشان است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd5e9130-06c2-4d39-bdd0-fa158121aed4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات