728 x 90

یاد و تصویر شهیدان آبان۹۸ در آیینه عاشورا

ماه محرم و یاد شهیدان قیام آبان۹۸
ماه محرم و یاد شهیدان قیام آبان۹۸

مردم دلاور شهرهای بهبهان و لنگرود، هم‌زمان با ایام سوگواری محرم در یک نمایش شجاعانه علنی با الهام از عزاداری و نوحه‌خوانی برای سالار شهیدان امام حسین (ع) یاد و خاطرهٔ شهیدان قیام ۹۸ را گرامی داشتند. این مراسم انگیزاننده بازتاب گسترده‌یی در شبکه‌های اجتماعی داشت و مورد استقبال شمار کثیری از مردم قرار گرفت.

تأثیرات خون شهیدان آبان ۹۸

هر خونی که تاکنون در مصاف با آخوندهای ضدبشر بر زمین ریخته شده و از این پس نیز خواهد ریخت، پامال و فراموش نشده، سهل است که نقشی زیبا و ماندگار بر تابلوی درخشان مبارزات ملی و میهنی ما حک نموده و بر سرمایهٔ مقاومت خلقی که تصمیم گرفته استبداد و ستم را از میهن خود محو کند، افزوده است، در همین راستا جوشش خون پاک شهیدان قیام آبان۹۸ به‌طور چشمگیری تأثیرات خود را هویدا کرد.

رژیم برای خنثی کردن تأثیرات انکار‌ناپذیری که بزرگداشت هر شهید می‌تواند به جا بگذارد، پیوسته با تهدید و حتی دستگیری و شکنجه، خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا از برگزاری مراسم عزیزان و فرزندان‌شان خودداری کنند. چه بسیار اعضای خانوادهٔ شهیدان و قربانیان که به این دلیل محکوم به مجازات‌های طولانی شده و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند. افزون بر این چه بسیارند کسانی که تنها به‌خاطر حضور بر سر مزار عزیزان خود دستگیر و زندانی شده‌اند.

تاکتیک دلجویی مزورانه

اما اکنون برگزاری مراسم توسط مردم و جوانانی که در انظار عمومی و بدون ترس از دستگیری توسط مزدوران رژیم به تکریم شهیدان خود پرداخته و بر ادامه راه‌شان تاکید می‌کنند، بیانگر کیفیت جدیدی در شورشگری در برابر نظام آخوندی است. این کیفیت را در حرکات دیگر هم می‌توان به عینه دید. از جمله در ایستادگی مردم روستای ابوالفضل اهواز.

اهالی این روستا در برابر تهاجم مزدوران رژیم که برای تخریب منازل آنان به این منطقهٔ حمله کرده بودند، جانانه ایستادگی کردند و عاقبت رژیم را به عقب‌نشینی و رئیس بنیاد مستضعفان را که سلسله جنبان این تهاجم بود به غلط‌کردم‌گویی وادار کردند. رژیم که در جریان قیام ۹۸ جنگاوری و شجاعت مردم جنوب را از نزدیک دیده و طعم آن‌را چشیده بود، در مواجهه با دلاوری مردم و به‌ویژه زنان این روستا به وحشت افتاد و در هراس از گر گرفتن شعلهٔ یک قیام دیگر در این منطقه، تسلیم شد و دست از تهاجم ظالمانه خود برداشت به‌نحوی که اینک مهره‌های نظام نیز یکی یکی به صحنه می‌آیند تا با دلجویی مزورانه از اهالی، آنها را به سکوت بکشانند.

پاسدار شمخانی دبیر شورای امنیت ملی رژیم از ز جمله مهره‌هایی است که با دشداشه در این روستا حاضر شد و از مردم آنجا عذرخواهی کرد. پیش‌تر نیز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با ریختن اشک تمساح برای محرومان این منطقه، تلاش کرد خود و بنیاد غارتگر ولایت را حامی مستضعفان جلوه دهد.

ایستادگی و مقاومت تنها راه

نکتهٔ بسیار قابل تأمل، این است که اکنون مردم دریافته‌اند هر چه در برابر مزدوران سرکوبگر بایستند و بر آنها تهاجم کنند، رژیم را بیشتر به عقب‌نشینی مجبور خواهند کرد. این واقعیتی است که توده‌های مردم در رویارویی با نظام‌آخوندی آن‌را دریافته‌اند؛ واقعیتی که قبل از هرکس رژیم آن‌را خوب فهم می‌کند.

سران نظام در وضعیت بحرانی کنونی به‌خوبی مطلعند که جامعه در آستانهٔ انفجاری بزرگ قرار دارد؛ از این رو در نگرانی و هراس دائم به‌سر می‌برند. حرکاتی هم‌چون برگزاری مراسم علنی برای شهیدان و فعل و انفعالات اجتماعی از این دست ـ‌که البته پدیدهٔ ناشناخته‌ای نیست و اغلب حکومت‌های دیکتاتوری در فاز پایانی خود با آن روبه‌رو می‌شوند‌ـ نشان می‌دهد که رویارویی مردم و رژیم آخوندی به مداری بالاتر ارتقاء یافته‌است. چندان که سرکوب، با هر دز وحشیگری و دنائت دیگر کارآیی قبلی را ندارد و هرگز نخواهد توانست از سرنگونی محتوم رژیم جلو گیری کند.

لازم به یادآوری است که رهبر مقاومت ایران مسعود رجوی روز ۸شهریور خطاب به جوانان شورشگر در داخل میهن اشغال شده گفت: «یاد یاران شهید خود در قیام آبان۹۸ را در ایام قیام امام حسین گرامی بدارید و عکس شهیدان قیام را در هر کجا که می‌توانید بر ضد خامنه‌ای یزید زمانه، نصب کنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9385a875-3e39-42cc-bcd1-b763fffb85b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات