728 x 90

گرانی بالای ۷۰درصد ۶گروه از اقلام خوراکی در آشفته بازار نظام آخوندی

گرانی اقلام خوراکی
گرانی اقلام خوراکی

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز ۲خرداد، در آشفته بازار رژیم، از گرانی بالای ۷۰درصدی ۶گروه از اقلام خوراکی در ابتدای سال۱۴۰۰ خبر داد.

در این گزارش آمده است سال۱۴۰۰ با افزایش تورم در سه شاخص ماهانه، سالانه و نقطه به نقطه در فروردین‌ماه کلید خورد و به‌نحوی بود که تورم نقطه به نقطه که بیانگر میزان افزایش هزینه خانوارها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است تا مرز ۵۰درصد پیش رفت.
در این خبر آمده است چندی پیش وزارت صمت اعلام کرد قیمت روغن ۳۰درصد افزایش کرده است. گرانی افسارگسیخته سبد کالای خانوارهای ایرانی در سایر اقلام نیز سیر صعودی را در نظام آخوندی طی می‌کند. از جمله سایر اقلام می‌توان از گروه «چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه» ۷۸.۴، «شیر، پنیر و تخم مرغ» ۷۵.۳، «ماهی و صدف داران» ۷۳.۱، «گوشت قرمز و ماکیان» ۷۲.۹ و گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن» نیز ۷۲.۹ درصد گران شده است.

در سایر کالاها نیز می‌توان به افزایش هزینه ۶۹.۶درصدی گروه «شکر، مربا، عسل و شکلات و شیرینی»، رشد ۶۷.۶درصدی میلمان و لوازم خانگی»اشاره کرد.

در رابطه با تورم سالانه نیز بیشترین میزان به گروه حمل و نقل با ۶۵.۱، روغن و چربی‌ها ۶۱.۳ و مبلمان و لوازم خانگی با ۵۳.۷ درصد اختصاص دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9e64b14-2d56-45e2-83d4-df3b162db82c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات