728 x 90

کولبران رنج و کولبران ستم نظام آخوندی

کولبران
کولبران

در هفته‌های اخیر تعدادی از کولبران محروم در منطقه مرزی غرب کشور به‌ویژه استان کردستان توسط نیروهای سرکوبگر انتظامی و سپاه پاسداران کشته و زخمی شدند.

- ۴آبان ۹۹ دو کولبر در مرزهای بانه و پیرانشهر زخمی شدند.

- ۲۷مهر در منطقه مرزی چالدران در آذربایجان غربی مأموران انتظامی به سمت یک کولبر به نام امین شمس تیرانداری کردند و او را به‌قتل رسیدند. این فرد پدر دو فرزند بود که یکی از آنها ۲۰روز سن دارد.

- ۲۶مهرماه، مأموران رژیم در ناحیه مرزی بانه بسوی کولبران تیراندازی کرده که یک کولبر زخمی شد.

- سه‌شبنه ۲۲مهر در تیراندازی نیروهای مرزبانی به سمت کولبران ۳ کولبر زخمی شدند.

-در مهرماه حداقل ۱۲کولبر در تیراندازی نیروی انتظامی جنایتکار و سپاه پاسداران ضدمردمی کشته و زخمی شدند.

روزنامه جهان صنعت ۱۸ شهریور۹۹ با عنوان «مرگ ۱۵ کولبر در ۲ماه» نوشت: «در دو ماه گذشته در پیرانشهر و سردشت نزدیک به ۱۵ کولبر کشته شدند. آن هم در معابر مرزی که قبلاً تردد در آنها مجاز بود».

و…

سرکردگان نیروی انتظامی و مرزبانی به این دلیل واهی که کولبران غیرمجاز هستند آنها را مورد سرکوب قرار می‌دهند.

در این رابطه سرکرده مرزبانی رژیم گفت: «از کولبر مجاز حمایت می‌کنیم»! (خبرگزاری فارس ۲۳مهر۹۹)

بنابراین گفته کولبرانی که این روزها هدف تیر مأموران جنایتکار قرار گرفته شایسته مرگ و نیستی هستند. !

قربانیان چپاول و غارت نظام آخوندی برای درآمد اندکی ناچار به کار طاقت‌فرسا در کو‌ه‌های مرزهای غربی کشور هستند و همه روزه هدف تیر شقاوت نیروی انتظامی سرکوبگر و سپاه پاسداران ضدخلقی قرار می‌گیرند.

شغل کولبری و گسترش آن در مناطق مرزی غرب کشور نشانه گستردگی فقر و بیکاری در میان مردم استانهای غربی کشور است.

فقری که باعث شده یک جوان که دارای مدرک لیسانس و چند مدال قهرمانی کشوری ورزشی است در منطقه مرزی نوسود کولبری کند، آن هم با این نگرانی که هر بار ممکن است هدف تیر نیروهای سرکوب انتظامی و سپاه پاسداران قرار بگیرد.

یکی از این کولبران در توئیتر نوشت: «امشب دارم آماده می‌شم برم کولبری، سرباز تو رو خدا امشب‌ و تیراندازی نکن، دختر ۱۸ ماهه‌ام چشم به‌راهمه!»

به‌رغم این‌که نیروهای سرکوب کولبران را به گلوله می‌بندند و به‌قتل می‌رسانند اما سرکرده مرزبانی نیروی انتظامی با دجالگری خاص یک مهره حکومتی مدعی حمایت از کولبران شد.

پاسدار احمد علی گودرزی سرکرده مرزبانی نیروی انتظامی در گفتگو با تلویزیون شبکه خبر۲۸مهر۹۹ گفت: «بله اعتقاد قلبی من این است که ما پشتیبان کولبر هستیم منتهی تعریف کولبر را باید درست انجام بدهیم! متأسفانه بعضی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه تعریف درستی از کولبر ندارند» .

این در شرایطی است که سرکرده هنگ مرزی سردشت، کولبران را متجاوزین مرزی نامید و از برخورد جدی با آنان خبر داد.

این سرکردگان جنایتکار در تلاش هستند تا دستان آغشته به خون خود را پنهان کنند، اما چه‌کسی نمی‌داند که نیروهای آنها بی‌رحمانه کولبران را به‌قتل رسانده یا بسیاری را مجروح کرده‌اند.

در ورای لفاظی‌های سرکردگان نیروی مرزبانی رژیم در رد ظلم و ستمی که از طرف نیروهایشان بر کولبران می‌شود، یک نماینده مجلس ارتجاع به واقعیت ستمی که بر مردم مناطق مرزی و کولبران می‌شود اعتراف کرد: «مرزها را بستید بازارچه‌های مرزی را تعطیل کردید جوانان کولبر را به گلوله می‌بندید و به خاک و خون می‌کشید» (سایت مجلس ۱۶شهریور۹۹).

این ستم بر کولبران در شرایطی است که روزانه هزاران کامیون و کشتی از مرزها و گمرکات رسمی کشور جنس قاچاق وارد می‌شود، طوری که بنا بر اذعان رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی سالانه بین ۲۵تا ۳۰هزار میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که عمده آن از طریق مرزها و گمرکات رسمی کشور است.

در شرایطی کولبران فقیر هدف گلوله سپاه پاسداران قرار می‌گیرند که چند روز پیش ۱۷کامیون داروی قاچاق به ارزش صدها میلیون دلار از کشور خارج و وارد کشور عراق شد.

همان مرزهایی که کولبران در آنها به گلوله بسته می‌شوند.

فعالیت‌هایی از قبیل قاچاق ۱۷کامیون دارو عمدتاً در اقتصاد غیررسمی و سایه توسط نهادهای وابسته به دولت، نهادهای نظامی و امنیتی به‌ویژه سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای انجام می‌گیرد، فعالیت‌هایی که رانت‌خواری و فساد ویژگی خاص آنها است.

د راین رابطه روزنامه حکومتی جهان صنعت ۸مهر ۹۹ نوشت: «این بخش با انگیزه‌های اقتصادی مانند فرار از مالیات و بیمه یا فرار از دخالت‌های دولت است که ترجیح می‌دهند پنهان بمانند. اندازه این اقتصاد سایه در بخش تولید بر اساس شاخص برآورد شده در ۴۳سال گذشته به‌طور متوسط سالانه ۴.۸ درصد رشد داشته و در سال۹۳ نسبت به سال۱۳۵۰ بیش از هفت برابر شده است».

در چنین زمینه‌ای از فساد نهادینه شده است که انواع و اقسام سلاطین فساد سر برآورده و هزاران میلیارد تومان از اموال و سرمایه‌های کشور را بلعیده‌اند.

روزنامه مستقل نوشت «ایران از نظر معیارهای تعیین فساد در میان ۱۸۰کشور در رتبه ۱۴۶قرار داشته و از ۱۰۰ امتیاز فقط ۲۶امتیاز کسب کرده است» (مستقل ۱۶اردیبهشت ۹۹).

نظام آخوندی به جای مبارزه با چنین فسادی و به جای مبارزه با سلاطین دزد و غارتگر و به جای جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی توسط نهادهای حکومتی، کولبران را برای به‌اصطلاح مبارزه با قاچاق کالا هدف قرار داده است.

مردمی که خود قربانی فساد و چپاول حاکمیت هستند و هیچ راهی برای امرار معاش غیر از کولبری ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa0a287e-71e9-4da4-afde-e9156d92124b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات