728 x 90

پیشاانتخابات!

نمایش انتخابات آخوندی
نمایش انتخابات آخوندی

به‌نظر می‌رسد ۴هفته پیش از برگزاری نمایش انتخابات در نظام آخوندها، نتیجهٔ آن پیشاپیش از جانب اکثریت قاطع مردم ایران تعیین‌تکلیف شده باشد. این روزها که اسامی و چهره‌های ثبت نام کرده، در شبکه‌های مجازی در معرض بازخورد اجتماعی عموم مردم ایران قرار گرفته‌اند، شاهد انواع رأی و نظر از جانب ایرانیان هستیم که مجموع آنها گویای یک برگ رأی ملی به‌عنوان حکم پیشا انتخابات است.

 

آنچه این حکم را چهار هفته زودتر فعال کرده، به این دلیل است که تمامی کاندیداها یا در گذشته و یا اکنون مشغول خدمات‌رسانی به جمهوری اسلامی بوده و هستند. مردم هم اینان را مسبب تمامی مصیبتها و مشکلات زندگی‌شان می‌دانند. حالا آنچه دست‌مایهٔ طنز بین ایرانیان شده و بیشتر از انتخابات توجه‌شان را جلب کرده، ادعای اینان برای ایجاد تحول و تغییر است!

به همین دلیل یکی از کاربران توئیتر، عکس ـ نوشته‌یی بزرگ را به اشتراک گذاشته که متن آن چنین است: «اگر می‌خواهید تحول و تغییر واقعی در ایران ایجاد شود، اول تمام کاندیداها را دستگیر و محاکمه کنید».

کاربری دیگر، انبار چند هزار موشک حماس را سوژهٔ روز برای نمایش انتخابات حکومتی کرده، آن را نتیجهٔ دزدی و چپاول اموال مردم و سرمایه‌های ایران معرفی نموده و نوشته است: «با پول هر موشک حماس، دهها هزار واکسن نصیب مردم ایران می‌شد».

 

کاربری دیگر تعبیر بسیار جالبی را از مجموع کاندیداها نوشته است. وی همهٔ آنها را کابینهٔ خامنه‌ای معرفی کرده که نقش‌شان، ایفای مأموریت برای بقای جمهوری اسلامی است.

کاربری اما به بن‌بست هر دو باند حکومتی پرداخته و نوشته است: «این انتخابات از راحت‌ترین انتخاباتها برایم است. دیگر نه اصلاح‌طلبی در کار است و نه اصول‌گرایی. همه از دم سر و ته یک کرباس شده‌اند. خیالم تخت است و رأی به رأی».

کاربری به «شرایط عینی» قیام و انقلاب در ایران اشاره کرده و هجوم کاندیداهای قسم خورده به ولی‌فقیه را برای تصدی کرسی و قدرت، به شنیدن صدای انقلاب توسط شاه تشبیه نموده و در یادداشتی نوشته است: «هیچ‌جای دنیا این‌قدر آدم‌های هم‌فکر و هم‌کار و هم‌عقیده، خودشان را کاندید رئیس‌جمهور شدن نمی‌کنند. این‌ها هیچ فرقی با هم ندارند، ولی چون صدای سرنگونی رژیم‌شان را شنیده‌اند، گله‌یی هجوم آورده‌اند که رژیم را نجات بدهند».

 

در این میان کمتر ایرانی را می‌توان در صفحات اینترنت یا شبکه‌های مجازی سراغ داشت که ابراهیم رئیسی، سوژه‌اش نشده باشد. ایرانیان با انواع ویدئو، توئیت، یادداشت کوتاه، گفتار یا قطعات موزیکال، از سوابق جنایات این آدم از اوان جوانی تا جلادی‌اش در قتل‌عام زندانیان سیاسی گفته و نوشته‌اند. فقط در یک کمپین توئیتری، هشتگ #رئیسی_جلاد۶۷ به ترند جهانی رفت و رتبهٔ دوم را کسب نمود.

کاربری در همین رابطه در یک یادداشت تلگرامی نوشته است: «خامنه‌ای سراغ جلادی رفته است که برایش بزرگ‌ترین ریسک است. او با این گزینه، درصد تحریم انتخابات را صدچندان کرد. شکست این جلاد یعنی شکست خود خامنه‌ای».

 

این نمونه‌ها اندکی از میلیون‌ها بازخورد تحریم نمایش حکومتی بین ایرانیان هستند. این‌ها را باید گزینه‌یی از آرای میلیونی دانست که حکم رفراندوم را دارند. این‌ها کارزار پیشا انتخابات مردمی هستند که به نمایش حکومت هیچ وقعی نمی‌نهند، ولی تحریم و طرد آن را به‌عنوان مسؤلیتی ملی و میهنی و انسانی، فعالانه با هم به اشتراک می‌گذارند و دم به دم افشاگری و روشنگری می‌کنند.

 

دامنهٔ کارزار پیشا انتخابات از چهارسوی ایران تا کشورهای دیگر بی‌وقفه گسترش می‌یابد. آلبومی از نمونه‌های فوق را باید اسناد ملی و تاریخی در نبردی سترگ برای تحقق آزادی و دمکراسی در ایران‌زمین دانست. هر چه گسترده‌تر و فزون‌تر باد برگ‌های غرورانگیز این آلبوم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b632ea2a-5494-4984-9e5e-7d38253e5f80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات