728 x 90

پول بهداشت خرج قاتلان مردم!

کرونا و متروهای پرجمعیت
کرونا و متروهای پرجمعیت

روز۲۰آبان۹۹ تلویزیون رژیم گفتگویی را با حسن خانجانی دادستان رژیم در همدان پخش کرد. دادستان جنایتکار رژیم گفت: «اگر کسی کرونا را به کسی دیگر منتقل کند و آن نفر فوت کند باید دیه بدهد، و اگر عمداً این کار را بکند باید قصاص شود» (تلویزیون شبکه همدان ۲۰آبان۹۹).

با این گفته دادستان رژیم در همدان معلوم نیست وضعیت مدارسی که رژیم بازگشایی کرد و هزاران تن از کودکان و خانواده‌هایشان را در معرض بیماری قرارداد چطور تعیین تکلیف می‌شود و چرا مقصر این وضعیت مجازات نمی‌شود؟

در حالی که به‌دلیل این سیاست ضدمردمی تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان و افراد خانواده‌های آنان جان خود را از دست دادند.

این‌که حکومت آخوندی هیچ رسیدگی به وضعیت مردم کرونا‌زده نکرد و حاضر نشد مردم را قرنطینه کند و مینیمم معیشت آنها را حل کند و آنها را به قتلگاه کرونا فرستاد و بجایش پولها را خرج سرکوب و موشک کرد، آیا شامل دیه نمی‌شود؟

گویای این وضعیت استان مازنداران با ۴۶۰۰مدرسه است، کودکان مازندرانی با کمترین امکانات بهداشتی در این مدارس که بسیاری از آنها از دور خارج شده و فرسوده هستند مجبور به تحصیل هستند (خبرگزاری ایرنا ۱۱آبان۹۹)

قائم‌مقام ستاد مبارزه با کرونا در مازنداران گفت: «۳۰۰۰مدرسه در مازنداران امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند» (همان منبع).

یعنی بیش از ۶۵درصد مدارس استان مازنداران تهدید بالفعل مبتلا شدن دانش‌آموزان و آموزگاران به کرونا را دارد.

به‌طور معمول وقتی موضوع بازسازی و نوسازی مدارس به میان می‌آید، متولیان و کارگزاران رژیم موضوع بودجه را مطرح می‌کنند و می‌گویند بودجه ندارند، و یا مانند خامنه‌ای می‌گویند خیرین مدرسه بسازند. !

سؤال این است رژیم برای حل مشکلات مازنداران چه راه‌کاری را در پیش گرفته است؟

البته رژیم کار می‌کند ولی نه برای مردم و حفاظت آنها در برابر مشکلات از جمله ویروس کرونا، بلکه در وحشت از تنفر شدید اجتماعی صرفاً به اقداماتی که در جهت «حفظ نظام» باشد، دست می‌زند. اقدامات کنترلی و سرکوبگرانه زیر پوش کرونا و... .

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) تیتر زد «قرارگاه معنویت سلامت جوانان انقلابی مازنداران تشکیل شد» (تسنیم۱۰ آبان ۹۹).

کار این به‌اصطلاح قرارگاه چیست؟

نماینده خامنه‌ای در مازنداران در توصیف کار این قرارگاه گفت: «نهادهای فرهنگی، تبلیغاتی و نیروهای جهادی بر اساس محله محور و مسجد محور آموزش‌های لازم را می‌بینند و به مردم ارایه می‌کنند» (تسنیم ۱۰آبان۹۹).

این حرف او به این معنا است که میزان هنگفتی پول را خرج بسیجی‌ها و پاسداران می‌کنند تا خانه به خانه بگردند و راه جاسوسی از تمام مردم را باز کنند.

برای حل مشکلات مردم هم نماینده ولی‌فقیه کار جنایتکاران بسیجی و سپاهی را چنین شرح داده است: «آموزش دادن، مسجد محوری، محله محوری، جذب خیران ونیکوکاران، آیین دعا استغفار و معنویت بقیه ابزاری هستند که باید روح تقویت شود» (همان منبع).

این در حالی است که کرونا بیداد می‌کند و هر روز قربانی می‌گیرد، اما این برای رژیم و مهر‌ه‌هایش مهم نیست.

معاون استاندار رژیم در مازندران گفت روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در حالی است که طبق گزارشهای رسمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تقریباً کاهش ۴۰درصدی داشته است و عادی انگاری عمومی مردم در مواجهه باین بیماری رو به گسترش است. در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازنداران خبرگزاری ایسنا تیتر زد «روزهای داغ کرونایی در پاییز مازنداران»! (ایسنا ۱۴آبان۹۹)

راه‌اندازی قرارگاه به‌اصطلاح سلامت توسط کسانی که همین سال گذشته جوانهای مردم را با گلوله می‌زدند، می‌کشتند و آنها را شکنجه می‌کردند و به اسارت می‌برند به یک مضحکه دردناک بیشتر شبیه است.

واقعیت این است که به جای هزینه کردن پول‌های بیت‌المال برای بازسازی و نوسازی مدارس و ارتقای وضعیت بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پول مردم خرج مشتی بسیجی و سپاهی مفت خور می‌شود که به اسم مبارزه با کرونا بساط جاسوسی از مردم را پهن کرده‌اند.

آری این رژیم که به‌گفته ولی‌فقیهش کرونا را نعمت و فرصت می‌داند، در وحشت از انفجار اجتماعی از کلان تلفات کرونا برای سد بستن در برابر قیام استفاده می‌کند بنابراین حاضر نیست پای قرنطینه و پرداخت هزینه‌های آن بیاید.

چنان‌چه خامنه‌ای حاضر نشده است از ۱۰۰میلیارد سرمایه تحت کنترلش کمکی به مردم کرونا‌زده بکند. به‌جای آن اموال مردم ایران کرورکرور خرج سپاه و بسیج و انتظامی و مزدوران برون‌مرزی نظام می‌شود. خرج سرکوبگرانی که قاتل مردم ایران هستند. همانهایی که بیش از۱۵۰۰هموطن را در آبان۹۸ به‌شهادت رساندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed6e7399-93c0-48b9-9c76-993c8f0646bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات