728 x 90

پمپئو: فشار حداکثری برای قطع دسترسی رژیم ایران به منابع سرکوب است

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو؛ وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۳مهرماه در سخنانی اعلام کرد، واشنگتن فشار بر رژیم ایران را با هدف قطع دسترسی از منابع و ابزار سرکوب این رژیم که بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان است، ادامه می‌دهد.
وی که برنده امسال جایزه آزادی جان اس. مک کین، گردیده در سخنان خود در مراسم دریافت جایزه، با تأکید بر حمایت آمریکا از آزادیخواهان جهان، گفت: «همان‌گونه که دریافت‌ کنندگان پیشین و کنونی این جایزه نشان داده‌اند، حرف باید با عمل همراه باشد. این به‌معنی پشتیبانی از مردم ایران و اعمال کارزار فشار حداکثری برای جلوگیری از دسترسی بزرگترین حامی حکومتی تروریسم به منابع سرکوب است».
وی در ادامه اضافه کرد: «هدفش از اعمال فشار حداکثری آوردن سران رژیم ایران به پای میز مذاکره است تا به یک توافق جامع در زمینه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های هسته‌یی و اقدامات ایران در منطقه، دست یابد.»

وزیر خارجه آمریکا، هم‌چنین روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در جریان یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: مردم عراق از فعالیت‌های شریرانه رژیم ایران با خبر هستند.
پمپئو در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم مردم عراق به فعالیت‌های شریرانه‌ای که ایرانی‌ها در آن دست دارند، از جمله فعالیت‌های انجام شده از طریق گروه‌های نیابتی که حالا اعلام آتش‌بس کرده‌اند پی برده‌اند. به‌نظر من مردم عراق فهمیده‌اند چه کسی نیروی خوبی در منطقه است و ما هر‌ آنچه در توان داریم برای ادامه حمایت از حاکمیت و اقتدار عراق انجام می‌دهیم.»
وی در قسمت دیگری از سخنانش اضافه کرد: «کارزار فشار حداکثری ما علیه رژیم ایران برای محروم کردن آنها از دسترسی به منابع برای تروریسم و ممانعت از توانایی رژیم برای انجام چنین حملاتی، بسیار موفق بوده است. من فکر می‌کنم ایرانی‌ها گفته‌اند که تاکنون و به‌خاطر کارزار فشار حداکثری، دهها میلیارد دلار پول از دسترسشان خارج شده است. بخشی از آن پول اگر به دست رژیم ایران می‌رسید صرف موشکهای بزرگتر، بهتر، بیشتر، و با توانایی بالاتر می‌شد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca5fa07c-d770-41eb-b2b7-9864a6af0af2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات