728 x 90

وزیر خارجه آلمان: ما انتظارات روشنی از رژیم ایران داریم آنها نباید به‌سلاح اتمی دست پیدا کنند

هایکو ماس وزیر خارجة آلمان
هایکو ماس وزیر خارجة آلمان

وزیر خارجه آلمان:

ما انتظارات روشنی از رژیم ایران داریم

آنها نباید به‌سلاح اتمی دست پیدا کنند

اما هم‌چنین نباید برنامة موشکی بالستیکی داشته باشند

که کل منطقه را تهدید کند

بازگشت به‌توافق کنونی با رژیم ایران دیگر کافی نخواهد بود

باید نوعی «توافق اتمی افزوده» به‌وجود بیاید

هایکو ماس وزیر خارجة آلمان بازگشت به‌توافق اتمی با حکومت آخوندی در شکل قبلی آن‌را ناکافی دانست و بر لزوم جلوگیری از دستیابی رژیم به‌سلاح اتمی و مقابله با برنامة موشک‌های بالستیک آن تأکید کرد.

وی در مصاحبه با اشپیگل که متن آن در سایت رسمی وزارت خارجة آلمان نیز درج شده، گفت: «بازگشت به‌توافق کنونی دیگر کافی نخواهد بود. باید نوعی «توافق اتمی افزوده» به‌وجود بیاید و این به‌سود ما نیز هست».

هایکو ماس، افزود: «ما انتظارات روشنی از (رژیم) ایران داریم: نباید به‌سلاح اتمی دست پیدا کنند، اما هم‌چنین نباید برنامة موشکی بالستیکی داشته باشند که کل منطقه را تهدید کند. علاوه بر این (رژیم) ایران باید نقش متفاوتی را در منطقه ایفا کند. اتفاقاً به‌این دلیل این توافق برای ما ضروری است که به (رژیم) ایران اعتماد نداریم. من در این رابطه پیشاپیش با همکارانم از فرانسه و انگلستان هماهنگی کرده‌ام».(سایت وزارت خارجة آلمان: ۱۴آذر)

در همین حال روز شنبه ۱۵آذر، میگل برگر وزیر خارجه آلمان در امور فدرال در کنفرانس منامه، گفت: «ما شاهد عدم تبعیت (رژیم ایران) در ارتباط با حوزه‌های مهمی از برجام طی دورة درازمدت‌تری بوده‌ایم؛ اما از نظر ما اکنون بازگشت به‌تبعیت کامل کافی نخواهد بود و... باید توافق اتمی را به‌روز کنیم... مسائلی مثل برنامة موشک‌های بالستیک و نقش (رژیم) ایران در منطقه را فقط می‌توان با واکنش قاطع و در صورت لزوم با تحریم‌ها پاسخ داد ».(سایت نشنل: توئیتر ریم ممتاز (خبرنگار پلیتیکو): ۱۵آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c12d3cc2-3ccd-4483-b5ea-12060e3bfde5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات