728 x 90

واکنش‌های جنون آمیز رژیم ایران در قبال اجماع جهانی علیه تروریسم و جنگ‌افروزی در کنفرانس ورشو

کنفرانس ورشو
کنفرانس ورشو

به‌دنبال واکنشهای زنجیره‌یی و ترس‌آلود حکومت آخوندی در قبال اجماع جهانی علیه تروریسم و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم در کنفرانس جهانی ورشو طی روزهای اخیر، جمعه‌بازار ولایت فقیه در روز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه نیز شاهد واکنش‌های جنون آمیز رژیم بود.

آخوند علم‌الهدی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در مشهد از تظاهرات و راهپیمایی هموطنانمان و اعلام همبستگی شخصیتهای بین‌المللی و لهستانی در این تظاهرات با مجاهدین و مقاومت ایران به سوزوگداز پرداخت.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: «از جمله طرف‌هایی که برای تقویت این نشست در ورشو حضور یافته‌اند، جمعی از اعضای مجاهدین هستند. نماینده ارشد این گروه ساعتی پیش گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه اسکای‌نیوز انجام داد.»

خبرگزاری سپاه پاسداران هم هراس خود را با تیتر: «وکیل ترامپ در تجمع مجاهدین در ورشو سخنرانی کرد» نشان داد و افزود: «در این تجمع که در نزدیکی محل برگزاری نشست ورشو در جریان است، «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جزء سخنرانهای اصلی است و در سخنرانی‌اش بار دیگر از آرزوی تغییر نظام در ایران صحبت کرده است».

خبرگزاری دولتی ایرنا هم با تیتر: «وکیل ترامپ در جمع مجاهدین از بر اندازی نظام ایران سخن گفت» وحشت رژیم را بارز کرد و افزود: «به گزارش خبرگزاری رویترز؛ جولیانی ساعتی بعد در صفحه توئیتر خود عکسی از «مریم رجوی» منتشر کرد و مدعی شد که سازمان مجاهدین خلق تنها سازمانی است که می‌تواند جایگزین رژیم ایران شود».

در حالی که خبرگزاری حکومتی ایسنا به‌ نقل از وزیر امور خارجهٔ آمریکا نوشت: «صلح و امنیت در منطقه بدون مقابله با نظام غیرممکن است»

زوزة گماشتهٔ خامنه‌ای در نمایش جمعه مشهد با فرهنگ آخوندی عمق وحشت و سوزش نظام را به نمایش گذاشت: همایش لهستان و شهر ورشو بود که آمریکاییها راه انداختند در مقام محکوم کردن ایران و آبرو ریزی کشور. یک مشت منافقین ناپاک را آوردند به‌عنوان ایرانی و با حضور آنان ایران را سرکوب کنند.

تلویزیون حکومتی هم در روز ۲۶بهمن گوشه‌یی از این هراس را در ضدو نقیض گوییهای سخنگوی پریشان‌حال وزارت‌خارجه رژیم نشان داد: قاسمی گفت آمریکا از یک سو بانی کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه می‌شود و از سوی دیگر با خروج یک جانبه برخلاف موازین بین‌المللی از برجام و حمایت از تروریسم، نا امنی، بی‌ثباتی، فقر جنگ و افراط‌گرایی را گسترش می‌دهد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا هم نوشت: « مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در نشست ورشو در راستای سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه نظام مدعی شد که نظام «اولین تهدید خاورمیانه» است و مقابله با آن «راه‌حل» دستیابی به صلح در سراسر منطقه است. او مدعی شد که «مقابله با نظام» در مرکزیت دست و پنجه نرم کردن با تمامی مشکلات دیگر منطقه قرار دارد».

سایت حکومتی فرارو زیر عنوان «عملیات روانی سنگین آمریکا همزمان با کنفرانس ورشو» از جمله نوشت: « در حالی که عنوان رسمی این کنفرانس درباره مسائل کلی خاورمیانه است، صحبتها و اظهارات مقامات آمریکایی به‌طور واضح نشان داد این رویداد کاملا بر مقابله با ایران متمرکز است. ناتان تک، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، کنفرانس ورشو را یک «رویداد تاریخی» توصیف کرده است». این سایت حکومتی در بخش دیگری از این مطلب زیر عنوان «تغییر سیستماتیک در ایران» آورده: « کاخ سفید، روز چهارشنبه، یادداشتی تحت عنوان «نگاهی به استراتژی آمریکا برای ایران»، در وبگاه خود منتشر کرد که در آن هدف اصلی استراتژی ترامپ در برابر نظام، دستیابی به «تغییر سیستماتیک در اقدامات بی‌ثبات‌کننده و خصمانه جمهوری اسلامی» و «مجبور کردن نظام به اتخاذ تصمیمات به‌طور فزاینده دشوار» قلمداد شده است».

محسن جلیلوند یک کارشناس باند روحانی هم در پاسخ به این سؤال که «با توجه به عدم همراهی بازیگرانی چون آلمان، فرانسه و چین، می‌توان به نتیجهٔ این نشست در خصوص جمهوری اسلامی امیدوار بود؟»

با نگرانی گفت: «اگر ایالات متحده آمریکا متناسب با جایگاه و وزن این کشورها به آنها سهمی اعطا کند یقیناً این بازیگران نیز می‌توانند همراهی خود را با نقشه‌های ایالات متحده آمریکا داشته باشند. در این خصوص دو نکته را یادآور می‌شوم؛ اول این‌که همین کشورها در حمله به عراق کمال همراهی و همکاری را با ایالات متحده داشتند، پس سابقه آنها گویای همراهی احتمالی آنها با برنامه‌های آمریکا است. دوم این‌که همین کشورها اکنون در خصوص توان موشکی و دفاعی و نیز دیپلماسی منطقه جمهوری اسلامی به‌مراتب از دونالد ترامپ انتقادات بیشتری را دارند. لذا اگر جمهوری اسلامی برخلاف موازین بازیگرانی مانند فرانسه و آلمان در خصوص توان موشکی و غیره عمل کند می‌تواند حساسیت به وجود آمده میان طرفین سبب تغییر مواضع این بازیگران و همراهی با آمریکا شود»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75061362-0961-4f13-8ba4-ef184415bb0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات