728 x 90

وال استریت ژورنال: دافعه اجتماعی علیه حزب‌الله لبنان!

وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال14اردیبهشت 97  در مقاله‌یی درباره  آینده شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در انتخابات این کشور نوشت:‌ آنها هزاران جوان لبنانی را از دره بقاع سربازگیری کردهاند تا نفوذ منطقه‌ای رژیم  ایران در سوریه  را توسعه دهند. هزینه دخالت در جنگ در کنار رژیم اسد  بازتابهای منفی بر پایگاه اجتماعی حزب‌الله گذاشته و موجی از ناخشنودی در میان افراد مسلح این گروه که در گذشته برای حزب‌الله کار می‌کردهاند دیده می‌شود.

به نوشته این روزنامه  اعتراضهایی که  به حزب‌الله می‌شود روی شکستهای اقتصادی عناصر آنها و نفوذ عناصر رژیم ایران در بخشهای وسیعی از لبنان تمرکز دارد.

 عباس جوهری یک روحانی شیعه لبنانی که  بسیج انتخاباتی علیه حزب‌الله را هدایت می‌کند  می‌گوید  پیشرفت و شرافت  حزب‌الله به رژیم ایران وابسته است و این موضوع خوبی  برای لبنان یا شیعیان نیست.  

وال استریت می‌نویسد جوهری در بیروت به اتهام مواد مخدر دستگیر شد ولی به‌خاطر آن که هیچ دلیلی علیه او وجود نداشت آزاد شد. او گفت یک هفته بعد از آزادی افراد مسلح به سوی خودرو او شلیک کردند و این گونه حوادت را جوهری  از جمله روشهای سلطه‌جویانه شبه‌نظامیان حزب‌الله علیه مخالفان خود می‌داند. گفتنی است که حزب‌الله بعد از آزادی جوهری هیچگونه سند و مدرکی را برای  اثبات  اتهامات او در دست نداشت. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d4b0de3-91d6-43a1-ad88-47b50d2e98ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات