728 x 90

هلاکت دو تن از سرکردگان سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در سوریه

هلاکت دو تن از سرکردگان سپاه و حزب‌الله لبنان در سوریه
هلاکت دو تن از سرکردگان سپاه و حزب‌الله لبنان در سوریه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر کشته شدن احمد قریشی یکی از سرکردگان لشکر موسوم به فاطمیون را تأیید کرد. رسانه‌های لبنانی نزدیک به گروه حزب‌الشیطان لبنان از کشته شدن عماد الامین یک سرکرده‌های برجسته حزب‌الله لبنان در سوریه خبر دادند.

به گزارش العربیه ۲مرداد، اسراییل اخیراً در حملاتی متعدد پایگاههای نظامی رژیم سوریه که میزبان مقرها و زاغه‌های مهمات و سلاح شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران است را هدف قرار داد که احتمال می‌رود عماد الامین در یکی از حملات اسراییل به مقرهای حزب‌الله در سوریه کشته شده است.

خبر کشته شدن عماد الامین، از سرکرده‌های حزب‌الله در سوریه ساعاتی پس از آن اعلام شد که دیدبان حقوق‌بشر سوریه، شنبه، ۲۴ژوئیه، خبر داد که احمد قریشی، از سرکردگان برجسته سپاه پاسداران نیز در خاک سوریه کشته شده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه توضیح داد که جزئیات کشته شدن سرکرده سپاه پاسداران هم‌چنان نامعلوم است و هنوز معلوم نیست که او در اثر حمله اسراییل به حومه حمص یا در شرایط دیگری کشته شده است.

احمد قریشی، تبعه ایران و یکی از سرکردگان مزدوران موسوم به «لشکر فاطمیون» است که از سال۲۰۱۳ در سوریه حضور دارد. قریشی، به همراه سردژخیم قاسم سلیمانی، در عملیات‌های نظامی متعددی در خاک سوریه مشارکت داشت.

مزدوران موسوم «لشکر فاطمیون» از میان پناهندگان افغان در ایران هستند که از سال۲۰۱۳ توسط نیروی تروریستی قدس برای دفاع از رژیم بشار اسد و مشارکت در جنگ سوریه علیه مردم این کشور، سازماندهی و به سوریه اعزام شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4db81a7b-15a1-48a1-a2fb-86d0c3a47117"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات