728 x 90

نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران: ۱۷میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم

پاسدار نقدی
پاسدار نقدی

پاسدار نقدی، شامگاه شنبه ۱۳دی۹۹ در یک برنامه تلویزیون حکومتی اعتراف کرد: رژیم ایران در ۳۰سال گذشته «۱۷میلیارد دلار برای همه فعالیت‌ها از جمله دیپلماسی، کار فرهنگی و دفاعی در منطقه هزینه کرده است».

پاسدار نقدی درباره دخالت‌های رژیم آخوندی در سوریه و نجات رژیم اسد گفت: «وضع آنها بحرانی بود و باید به آنان کمک می‌کردیم».

در سال‌های گذشته درباره هزینه‌های رژیم ایران در منطقه اعداد و ارقام متفاوتی از سوی کارگزاران و سرکردگان حکومتی مطرح شده است.

اوایل مهرماه امسال پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه گفت هزینه نظامی جنگ ایران و عراق، ۱۹.۶میلیارد دلار است.

از سوی دیگر، اردیبهشت امسال حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم رژیم، در گفتگو با سایت حکومتی اعتمادآنلاین هزینه حضور رژیم ایران صرفاً در کشور سوریه را بین ۲۰ تا ۳۰میلیارد دلار اعلام کرد.

هم‌چنین سازمانهای بین‌المللی و دولت آمریکا برآوردهایی درباره هزینه‌های نظامی رژیم ایران در کشورهای منطقه منتشر کرده‌اند.

مهرماه سال۹۷، گروه اقدام ویژه ایران در وزارت‌خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد رژیم ایران از سال۲۰۱۲میلادی ۱۶میلیارد دلار برای حمایت از بشار اسد و گروه‌های مورد حمایت خود در یمن و عراق هزینه کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز سال۹۴ بر اساس برآورد‌ها و تحقیقات اعلام کرده بود که تهران سالانه شش میلیارد دلار برای حکومت اسد هزینه می‌کند و در مواردی این کمک مبلغی تا سالانه ۱۵میلیارد دلار را در بر گرفته است.

علاوه بر این، درباره حمایت‌های مالی رژیم از گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی نیز اعداد و ارقام متفاوتی مطرح شده است.

در روزهای گذشته، خبر پرداخت ۲۲میلیون دلار پول نقد توسط قاسم سلیمانی و جاسازی آن در ساک‌های ۹نفر از اعضای «حماس» در جریان سفرشان به تهران منتشر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3620ba2b-a045-48bc-b4ea-acc3cbc81163"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات