728 x 90

موج جدید تحریم‌های استرالیا علیه رژیم ایران در سالگرد قیام سراسری

قیام ۱۴۰۱
قیام ۱۴۰۱

فاینشینال ریویو استرالیا روز چهارشنبه ۲۲شهریور نوشت: استرالیا موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقامات رژیم ایران، از جمله گشت ارشاد، افسران سایبری و صدا و سیما به‌دلیل تلاش برای سرکوب مخالفان علیه رژیم اعمال کرده است.
این تحریم‌ها که چهارمین بسته تحریمی این کشور علیه مقامات و نهادهای سرکوب رژیم ایران است شامل تحریم اقتصادی و ممنوعیت سفر علیه چهار نفر و تحریم اقتصادی سه نهاد می‌شود که به‌گفته وزارت‌خارجه استرالیا در سرکوب مردم، به‌خصوص زنان، در ایران نقش داشته‌اند.
بر اساس بیانیه داده شده در این رابطه سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس، وحید مجید رئیس پلیس فتا، علی رضوانی و آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرنگاران صدا و سیما افراد جدید تحریم شده هستند. هم‌چنین پلیس فتا (سایبری) جمهوری اسلامی، شبکه تلویزیونی پرس تی.وی و شرکت ابر آروان هم در فهرست جدید تحریم‌ها قرار دارند.


پنی‌وانگ؛ وزیر امور خارجه استرالیا در این رابطه گفت: «استرالیا در همبستگی با مردم ایران به‌ویژه زنان و دختران شجاعی که هم‌چنان در برابر سرکوب مداوم، شجاعت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهند، می‌ایستد. ما چارچوب تحریم‌ها را برای ایران گسترش داده‌ایم و اکنون دولت از آن برای هدف قرار دادن کسانی که زنان و دختران را در ایران سرکوب می‌کنند، استفاده می‌کند».

کلر چندلر، دستیار سخنگوی اپوزیسیون استرالیا در امور خارجی، از دولت استرالیا خواست تا برای پاسخگویی رژیم ایران اقدامات بیشتری انجام دهد. او گفت: «رژیم جمهوری اسلامی به‌رغم رفتار شنیع خود، در حال گسترش نفوذ دیپلماتیک جهانی خود، ارائه تسلیحات به روسیه، ادامه به دست آوردن مواضع نفوذ در سازمان ملل، و سود بردن از دیپلماسی گروگانگیری و نقض تحریم‌ها است»... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4378a20d-26b7-4759-8160-0b7dde931973"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات