728 x 90

معنای شایسته‌سالاری در نظام ولایت فقیه

پارتی بازی حکومتی
پارتی بازی حکومتی

جدال بر سر چپاول اموال مردم و هم‌چنین تقسیم مناصب در حاکمیت آخوندی بین خواص و اقوام مقامات هر روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد، و رسانه‌های هر دو باند گوشه‌هایی از این افتضاح را رو می‌کنند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۲آبان ۱۴۰۰ در این رابطه نوشت: «خانم زینب کدخدا دختر خاله جمیله علم‌الهدی که دیروز، پریروز معلوم شد رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی شده است... این آفت به جان همه ارکان و نهادها افتاده است. از مجلس گرفته تا شهرداری و… موارد و مصادیق آن هم آن‌قدر زیاد است که دیگر فهرست کردن آن کار ساده‌ای نیست».

 

در شرایطی که بارها رئیسی و سایر سردمداران باند خامنه‌ای ادعای به‌اصطلاح شایسته‌سالاری برای گزینش اعضای دولت و پستهای بالا را مطرح کرده‌اند، اما اکنون بسیاری از مقامات دولت تنها به این دلیل که سابقا در سرکوب مردم و حلقه به گوشی خامنه‌ای تخصص داشته و «شهره عام و خاص» بوده‌اند، در بسیاری از وزارت‌خانه‌ها و استانداریها و سایر مناصب بالای دولتی گمارده شده‌اند. اقدامی که نشان می‌دهد معنای شایستگی در قاموس نظام ولایت فقیه، مشارکت هر چه بیشتر در جنایت و سرکوب مردم و کرنش در برابر ولی‌فقیه ارتجاع است.

بنابراین آنچه به‌روشنی دیده می‌شود لیست اعضای کابینه رئیسی و استانداران منصوب این دولت در استانهاست که بیانگر پاسدارگزینی خامنه‌ای و رئیسی د راین مناصب است.

در زمینه فامیل گزینی در مناصب دولتی نیز روزنامه حکومتی مردم‌سالاری در مطلب دیگری نوشت: «از داماد گرفته تا خواهر زاده، هر روز خبرهایی از انتصابات جدیدی می‌رسد که نشان می‌دهد عده‌یی از بستگان افراد مشهور و مسئول اصول‌گرا این روزها خوشبخت شده‌اند و پستهای جدید دریافت می‌کنند. این موضوع به قدری شایع شده که به‌نظر می‌رسد «شایسته‌سالاری» نزد این جناح سیاسی همان «فامیل‌سالاری» بوده و تازه مردم دارند معنای واقعی آن را متوجه می‌شوند».

 

اما غیر از موارد بالا شاخص دیگری که برای مناصب حکومتی در نظر گرفته می‌شود توان مهره‌ها در غارتگری است که هر باند حکومتی برای آن سیستم و دستگاه خود را دارد.

عبدالمالکی وزیر کار دولت رئیسی مدیران دولت گذشته در وزارت کار را به انواع جرایم امنیتی و اقتصادی متهم کرد، و در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفت: «بخشی از آنها افرادی بودند که انواعی از فساد از جمله فساد اقتصادی داشتند و بخشی از آنها کسانی بودند که انواعی از محکومیت و جرم مانند جرایم امنیتی و اقتصادی را داشتند» (کیهان ۱۲آبان ۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری وابسته به باند مغلوب هم به فساد معاون سابق وزیر صنعت معدن و تجارت «صمت» اشاره کرده که از طرف سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به جرم فساد بازداشت شده است: «معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان مرتبط با وی که نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال۹۹ داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند. این مسئول وقت دولتی، متهم است که با دریافت رشوه‌، ارز ۴۲۰۰تومانی مربوط به واردات روغن را به شرکتی خصوصی تخصیص داده، که نه تنها از این ارز برای واردات روغن استفاده نکرده، بلکه بخشی از ذخایر راهبردی روغن کشور را نیز به‌صورت غیرقانونی به فروش رسانده است» (مردم‌سالاری ۱۲آبان ۱۴۰۰).

 

فساد و چپاول در سازمان غذا و داوری وزارت بهداشت نیز یکی از مواردی است که هر دو باند حاکمیت به آن اذعان کرده‌اند.

روزنامه آفتاب یزد ۱۲مهر ۱۴۰۰ به‌نقل از عبدالرضا مصری نایب‌رئیس دوم مجلس ارتجاع نوشت: «عبدالرضا مصری وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نایب‌رئیس دوم مجلس گفت: سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان علاقه‌مند به از بین بردن رانت نیست زیرا تعارض منافع اجازه این کار را نمی‌دهد. با سند و مدرک می‌توانم اعلام کنم یکی از مدیران اسبق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، صاحب ۱۶ شرکت دارویی است و واردکننده دارو و همزمان مدیرعامل یک شرکت دولتی است. این فرد همزمان داروها را از طریق شرکت خصوصی خود وارد می‌کند و این داروها را به ۱۰۵۰برابر قیمت از طریق شرکت دولتی که خودش مدیرعامل آن است، از شرکت خصوصی خودش خریداری می‌کند. البته از این نمونه‌ها بسیار است».

واقعیت این است که موارد فساد و غارت اموال مردم ایران و هم‌چنین فامیل گزینی و رفیق گزینی در مناصب دولتی امری عادی، و منحصر به یک دولت نبوده بلکه هر باندی که دولت را به تیول خود در آورده، بر همین منوال عمل کرده است.

 

روزنامه حکومتی جمهوری ضمن اشاره به این‌که فامیل گزینی برای پست‌های حساس در تمامی دولتها وجود داشته نوشت: «این فرهنگ غلط، که اختصاص به یک دولت خاص ندارد و سال‌هاست که فرهنگ مسلط بر انتصابات در بخش‌های قابل توجهی از نظام جمهوری اسلامی شده، منشأ بسیاری از مفاسد و انحرافات است. ما نباید خود را فریب بدهیم و برای پیدا کردن عوامل فسادزا به سراغ مواردی خارج از عملکردهای خودمان برویم. این میکروبی است که خودمان آن را به جان این نظام انداخته‌ایم. بنابراین، باید از خودمان شروع کنیم» (روزنامه جمهوری ۱۲مهر ۱۴۰۰).

آری، در حاکمیت فاسد آخوندی، پارتی بازی و هرآنچه که نشانی از آنها داشته باشد امری نهادینه شده و جزو لاینفک آن است. به عبارت دیگر فساد و سرکوب رشته‌ای است که سردمداران و عناصر رژیم را به هم پیوند داده است، و اگر به فرض محال روزی این ویژگی از رژیم گرفته شود شیرازه آن از هم پاشید می‌شود. این معنای شایستگی در نظام ولایت فقیه است که شخص خامنه‌ای و بیت و نهادهای وابسته به آن در رأس این ساختار فاسد قرار دارند.

 

خیزشها و قیامهای مردم ایران با هدف از هم دریدن شیرازه همین نظام سراپا فاسد و تبهکار و نقطه پایان گذاشتن بر حیات ننگین نظام ولایت جنایتکاران و غارتگران صورت گرفته است و تا رسیدن به نتیجه نهایی بی‌تردید ادامه خواهد یافت.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/168340b1-6063-427d-b9f1-f6626dd28611"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات