728 x 90

معاون ارزی بانک مرکزی دستگیر شد

معاون ارزی بانک مرکزی دستگیر شد
معاون ارزی بانک مرکزی دستگیر شد

سخنگوی قوه قضاییه رژیم ایران روز یکشنبه ۱۴مرداد از بازداشت احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی، خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و بانکی کشور پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و انشاءالله به‌زودی دادگاه آنها شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین امروز چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. یکی از آنها معاون ارزی بانک مرکزی است که البته شنیدم اخیراً کنار گذاشته شده بودند.

 

 

بیشتر بخوانید:

ارگان دبیر مصلحت نظام آخوندی بانک مرکزی رژیم را مقصر بحران سقوط ارزش ریال و افزایش قیمت ارز معرفی کرد و نوشت برنامه‌های بانک مرکزی هیچ مفید فایده نبوده است.
ارگان پاسدار محسن رضایی نوشت: قیمت یورو در بانکها نزدیک ۱۵۸۰تومان است که همین ارز در بازار آزاد، نزدیک ۲۰۳۰تومان به فروش می‌رسد. اختلاف موجود بین قیمت یورو در بازار آزاد و دولتی که در روزهای اخیر به ۴۵۰تومان رسیده، نشان می‌دهد بانک مرکزی برنامه‌‌یی برای کاهش این نرخ ندارد.
این رسانه حکومتی افزود: چند ماهی است که بانک مرکزی، برنامه‌هایی را برای تک نرخی کردن قیمت ارز در دستور کار قرار داده که می‌توان گفت، هیچ‌یک از آنها، نه تنها مفید نبوده، بلکه باعث افزایش شکاف بین قیمت بانکی ارز و قیمت آن در بازار آزاد نیز شده است.

 

تحریم بانک مرکزی در مرحله دوم تحریمهای آمریکا

«تحریم بانک مرکزی» رژیم یکی از اقدامهایی است که خزانه‌داری آمریکا در روز ۴نوامبر برابر با ۱۵آبان آن را اجرایی می‌کند.
تحریم بانک مرکزی یک گام مهم برای تحت فشار قرار دادن سیستم پولی رژیم است. تحریم بانک مرکزی، بسیاری از دولتها و شرکتهای طرف معامله رژیم را با مشکلات پیچیده‌ای مواجه خواهد کرد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشته است: «تحریم بانک مرکزی ضربه اساسی به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد. پیش‌تر برخی از مقامهای رژیم ایران گفته‌اند چنین اقدامی اعلان جنگ آمریکا علیه ماست»

با تحریم بانک مرکزی، هر شرکتی که معامله تجاری با رژیم ایران داشته باشد، باید از روابط تجاری با مؤسسات مالی آمریکایی چشم‌پوشی کند. روشن است که بسیاری شرکتها حاضر نیستند معاملات خود با آمریکا را قربانی معامله با رژیم آخوندی بکنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/770507eb-3de4-4eff-919a-7377c2244c92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات