728 x 90

مرکز جدید فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی وزارت اطلاعات علیه مجاهدین در آلبانی

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

مرکز جدید فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی وزارت اطلاعات علیه مجاهدین در آلبانی

 

به‌دنبال اخراج سفیر و سه دیپلمات تروریست دیگر رژیم آخوندی از آلبانی در سالهای ۹۷ و ۹۸ و تعطیل مراکز پوششی آن از قبیل «بنیاد سعدی» و «مؤسسه قرآن»، وزارت اطلاعات تلاش می‌کند با امکانات جایگزین، فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی خود علیه مجاهدین را ادامه دهد:

۱-ایجاد یک مرکز جدید برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات و زمینه‌سازی اقدامات تروریستی در تیرانا علیه مجاهدین، که توسط چند تن از بریده مزدوران اداره می‌شود. به این منظور یک ساختمان سه طبقه با حیاط و مغازه توسط یک مأمور پیشانی‌سیاه به نام حسن حیرانی در منطقه کینواستادیو Kinostudios اجاره شده است.

عکس خانه‌ها -2

۲- طبقه سوم این ساختمان به تجمعات و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و توجیه مأموریت‌های مزدوران اختصاص دارد. در طبقه هم‌کف یک مغازه و یک کافه به نام «فرانک» دایر شده و در حیاط محل بازی کودکان ترتیب داده‌اند. برای چرخاندن این موارد نفرات محلی که از ماهیت کارهای مزدوران بی‌اطلاع هستند، استخدام شده‌اند.

۳-موقعیت این ساختمان در شهر طوری انتخاب شده که در مسیر ترددات و نزدیک به برخی محل‌های مراجعهٔ مجاهدین و ساکنان اشرف۳ باشد. مزدورانی از قبیل باقر محمدی از مأموران شناسایی و مراقبت ترددهای مجاهدین بوده‌اند. از جمله در ۲۱تیرماه ۱۴۰۰ که یک خودرو مجاهدین به این منطقه تردد داشت، توسط مزدوران مورد شناسایی قرار گرفته و عکس آن متعاقباً از طریق سفارت رژیم برای وزارت اطلاعات ارسال شده است.

مرکز جاسوسی2

۴- تأمین هزینه‌ها و توزیع پول بین مزدوران از طریق حسن حیرانی انجام می‌شود. هم‌چنانکه قبلاً برملا شده است، یک مزدور خودفروخته به ازای نوشتن ۱۲ مطلب بلند یا کوتاه علیه مجاهدین ماهانه ۵۰۰ یورو از وزارت اطلاعات دریافت می‌کند. به مزدور حسن شهبازی که از سرشبکه‌هاست ماهانه ۷۰۰ یورو پرداخت می‌شود. مأموریت مزدور غلامرضا شکری مراجعه به بریدگان، تخلیه اطلاعاتی و تشویق آنان به مقاله‌نویسی علیه مجاهدین است.

۵-وزارت اطلاعات به برخی از مزدوران مانند موسی دامرودی، رحمان محمدیان، باقر محمدی و پرویز حیدر زاده که مدتهاست درخواست رفتن به ایران کرده‌اند، اجازه بازگشت نمی‌دهد و به آنها گفته است برای فعالیت علیه مجاهدین در آلبانی بمانند. علاوه بر این، وزارت اطلاعات از تعدادی از مزدورانی که به ایران بازگشته‌اند، خواسته است برای انجام مأموریت به آلبانی برگردند. اطلاعات رژیم حتی به مزدور احسان بیدی که در کمپ بسته در بازداشت است، دستور داده فرمی را که از طرف اداره مهاجرت آلبانی برای بازگشت داوطلبانه به ایران به او داده‌اند امضاء نکند و تا آنجا که امکانپذیر باشد در کمپ بماند.

۶- وزارت اطلاعات از سه طریق درصدد اعزام مأموران و مزدوران تحت پوشش خانواده‌های مجاهدین به آلبانی است:

-دریافت ویزای شنگن در تهران از سفارت یک کشور اروپایی و سپس ورود به آلبانی از مرز زمینی.

-تلاش برای گرفتن ویزا از سفارت آلبانی در ترکیه.

- ورود به آلبانی با قاچاقچی از مرز کشورهای مجاور.

۷- وزارت اطلاعات به مزدوران توصیه کرده است در آلبانی تشکیل خانواده بدهند تا آنها را به‌عنوان جامعه ایرانی- آلبانیایی جا بیندازد و با استفاده از این موقعیت به کارهای اطلاعاتی و جاسوسی بپردازند.

۸-گزیده‌ای از یک نمونه تماس وزارت اطلاعات از تهران با یکی از نفرات بشرح زیر است. سند قابل ارائه به دادگاه است و صرفاً برای اطلاع و هوشیاری هموطنان به استحضار می‌رسد:

- شماره تماس از تهران: ۳۳۲۳ ۵۴۸ ۹۹۰ ۹۸+

- چند وقت بود خبری ازت نداشتم گفتم حالتو بپرسم

- [۲۰:۵۹، ۰۸/ ۱۹] خدا خیر بده

- میزونی کیفت کوکه

- قربانت

- [۰۱: ۲۱، ۱۹/۰۸] اسم؟

- پدرام هنرمند

- می‌شناسی؟ منو

- من ذاتا هنرمند نبودم

- زن گرفتی؟

- [خنده] ههههه

- شنیدم مغازه زدی و کاسبی را انداختی و واسه خودت کسی شدی... 😄😄👍👍

- داداش من بچه نظام آبادم

- این همه با عقابایه تیز پرواز یه دفعه هم‌ با ما کفتر چاییها بپر داداش

- خدا رو چی دیدی

- [۳۳۲۳ ۵۴۸ ۹۹۰ ۹۸+ [۲۱:۱۰]۱۹/۰۸] ولی جون من ایدئولوگ نشی بپری ع ج [عملیات جاری] کنی

 

۹-یک نمونه از مأموریت و پیام رسانی مزدور حسن حیرانی از جانب وزارت اطلاعات در ارتباط با یکی از نفرات بریده در سایر کشورها:

شبت بخیر. باید باهم صحبتی بکنیم و من یک سری موضوعات رو بهت بگم چیزهایی که در رابطه با شما امروز [از جانب وزارت اطلاعات] گفته شده رو به ترتیب واست ارسال می‌کنم که گفته شده اگه موافقی از همین امشب شروع کنی:

زحمت بکشید به بگید حساب توئیتری درست کنه

۱- از طریق اینستا خاطرات خودش را به‌صورت تصویری منتشر کنه

۲-از طریق فیس‌بوک هم کارکرد خودش رو و این‌که چه کاری می‌تونه انجام بده رو اعلام کنه

۳-در حوزه توئیتر هم باید فعال بشه و توئیت کنه و فعال بشه

اگه به‌نظر شما ok هست بهش بگین اگه فعالیتش رو شروع کرد و خروجی گرفتیم برای دریافتی‌اش پیگیری می‌کنیم. فعلاً و تا مشخص شدن کارکرد و عملکردش همونجا بمونه

لطفاً صریح و شفاف بهش بگین اگه فعال شد حواسمون بهش هست

در مورد رویدادهای داخل اتفاقات کمبودها محدودیتها و هر مطلب دیگه که شما خودتون استاد هستین و راهنمایش می‌کنید مطلب بنویسه فقط دارای نظم و به نوعی پیوستگی داشته باشه

حتی کامپیوتر هم بگیره و از اونجا تو مردم تی وی مصاحبه کنه. اعلام جدایی رسمی هم بنویسه که تو سایت بزنیم. رویدادها باید هوشمندانه و با نظارت من و شما باشه. خودش بدون هماهنگی پست_ یا مطلبی رو بار گذاری نکنه.

نتیجه این موارد رو بهش بگین و جوابشو به من اطلاع بدین

قبلا دو گانگی و ارتباطات نادرست داشته که باید کلاً بذاره کنار و دقیقاً بشه نیروی شما

گوش به فرمان هماهنگی کامل پرهیز از خود اجتهادی

ارتباط با داخل (اینجا) فقط بعد از هماهنگی اگه می خواد ارتباطی هم بگیره فقط خانوادگی

تحت هیچ شرایطی حق دادن مطلب به داخل رو به هیچ کسی نداره فقط شما ولاغیر

 

اینا چیزایی که اونور داده که من همش رو واست پیست کردم که خودت سبک و سنگین کنی و بگی تصمیمات چیه فکرهات رو بکن و تصمیم که گرفتی انشاءالله شروع می‌کنی

 

مرکز جاسوسی3

۱۰-نمونه‌های ارسالی وزارت اطلاعات از طریق مزدور حسن حیرانی برای «اعلام جدایی» از مجاهدین برای دریافت پول:

با سلام مجدد

این نمونه اعلام جدایی رسمی چهار نفر جدید که واست می‌فرستم مطالعه کن

توهم یه چیزی تو این مایه‌ها بنویس واز بابت مقاله نویسی این داستان دربه‌دری در این سالیان رو که مسببش منافقین بودن رو به‌صورت داستانی میتونی به رشته تحریر دربیاری و به‌صورت خاطرات بنویسیو...

درصفحه فیس و توئیتر و اینستا هم تموم چیزهای جدید را شرکن

 

مرکز جاسوسی۴

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت بار دیگر بر ضرورت تعطیل کردن و بستن مراکز و مؤسسات پوششی وزارت شیطان‌سازی و تروریسم و جاسوسی، و محاکمه و اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها از کلیهٔ کشورهای اروپایی تأکید می‌کند.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۹مهر ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dee495f-0d16-4e13-8954-22460708b4e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات