728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه ۱۴اردیبهشت ۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

شکست پروپاگاند نظام برای سفید نمایی اوضاع کرونا

در روزنامه‌های حکومتی یکشنبه چهاردهم، اذعان به گسترش کرونا به‌رغم تبلیغات رسمی نظام خبر از شکست پروپاگاندای روحانی و خامنه‌ای می‌دهد.

روزنامه حمایت زیر تیتر «۷۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا» تصریح کرده: «هم‌چنان تعدادی از شهرستانها در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند و شرایط دیگر بخش‌های کشور نیز با کمترین بی‎توجهی می‌تواند موجب افزایش دوباره آمارهای ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شود».

مستقل هم که هم‌سو با باند روحانی است ادعای روحانی را مورد حمله قرار داده و نوشته است: «در ۲۶اسفند ماه اعلام می‌کند از پیک کرونا عبور کرده‌ایم. در آغاز سامان‌گیری تعطیلات و قرنطینه استانداردجهانی ندا می‌دهد از آغاز هفته همه چیز عادی خواهد شد و ما زیر بار تمایل دشمن به تعطیلی کشور نخواهیم رفت. همین مدیریت خلسه‌ای (خلسه‌گی) از مردمی که از قبل کرونا بیش از نیمی از آنها زیر خط فقر بوده‌اند می‌خواهد که با از دست دادن شغل خود اندوهگین نشوند. یا این‌که در همین ۱۱اردیبهشت خوشحالی خود از سفید بودن بخش اعظمی از کشور را سر می‌دهد، مسأله‌ای که بلافاصله وزیر بهداشت یا معاونش انکار می‌کند و صد البته همه مردم خبر غیرخلسه‌ای وزیر را باور می‌کنند».

همدلی هم نوشته است: «برخلاف تفکر برخی از مردم و مسئولان در عادی فرض کردن شرایط کرونایی کشور، اما به‌گفته مسئولان بهداشتی کشور شرایط ایران از حیث کرونا عادی نیست و نه تنها این ویروس خیال رفتن ندارد، بلکه موج دوم و سوم آن هم در راه است».

عقب‌نشینی از توسعه‌طلبی شرط غلبه بر کرونا

نسخه‌یی که رسانه‌های باند مغلوب برای نظام پیچیده‌اند دو وجه دارد. یکی گفته‌اند خامنه‌ای از پول بنیادها هزینه کند و دوم ضرورت غلط کردم‌گویی از توسعه‌طلبیهای منطقه‌یی و موشکی و اتمی را گوشزد کرده‌اند.

شرق به نظرات خامنه‌ای اشاره کرده و نوشته است: «در چنین بستری دیگر نمی‌توان بر ایده «درون‌گرایی» و «درون‌زایی» صرف که موجب کاهش تاب‌آوری ملی و هزینه کرد بقا از جیب سرزمین و ملت می‌شود، اصرار ورزید» و تأکید کرده: «باید از فرصت جنگ همه‌جانبه پیش‌آمده با مهاجم نامریی در راستای بازاندیشی نگرش‌ها و رویکردهای کشورداری، نسبت و رابطه با جهان، پیگیری اصلاح ساختاری در نظام اداره امور کشور و ارتقای ظرفیت حل مسأله در ایران بهره برد، وگرنه در پایان این شب سیاه که قاعدتاً باید به سفیدی منجر شود، ما می‌مانیم و حسرت‌های بسیار».

مستقل هم به‌نقل از اصغرزاده یکی از ریزشیهای اشغال کننده سفارت آمریکا نوشته است: «توصیه ما به دولتمردان این است که برای منافع ملی به همکاری جهانی و تعامل با دنیا بیاندیشند و با شفاف‌سازی بخش‌های پنهان و خاکستری اقتصاد، چرخ اقتصاد مولد را به گردش درآورند».

وحشت از ارتش بیکاران

اغلب روزنامه‌های حکومتی با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصاد و ارتش ۷میلیونی کارگران بیکار و تأمین نبودن بودجه و این‌که رژیم تحت عنوان بورس و سهام اقتصاد روی به جمع کردن پولهای مردم برای تأمین بودجه‌اش آورده توصیه به عقب‌نشینی و غلط کردم گویی نسبت به سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم کرده‌اند.

از جمله عباس آخوندی که چند دوره پست وزارت در نظام داشته با اشاره به ناکارآمدی نهادهای حکومتی برای کارگران بیکار و بدون بیمه در دوران کرونا نوشته است: «یکی بگوید چگونه بدون مبادله مالی می‌خواهید تجارت داشته باشید و بدون تجارت می‌خواهید بنگاهها فعال شوند و سطح اشتغال موجود را حفظ کنید؟ تا از این دیرتر نشده موانع موجود بر سر مبادله‌های مالی بین‌المللی و تجارت آزاد ایران و سایر کشورها را برطرف کنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8644106-97bd-4f6e-ad09-9540624a9278"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات