728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

شکست پروپاگاندای جنایت‌بار کرونایی نظام

روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۲۷خرداد، علاوه بر اذعان به بن‌بستهای جهانی و منطقه‌یی نظام به بن‌بستهای داخلی رژیم و در صدر آنها به شکست سیاست جنایت‌بار نظام در کشاندن مردم به قتلگاه کرونا اعتراف کرده و هر باند خود را منتقد این سیاست که دست پخت خامنه‌ای و روحانی است جا زده‌اند.

وطن امروز نوشته است: «عملاً دولت با برداشتن فاصله‌گذاریها به شیوع کرونا دامن زده است. بازگشایی مشاغلی چون قهوه‌خانه‌ها و مهدهای‌کودک را اصلاً نمی‌توان درک کرد. باید گفت دولت خود به فاصله‌گذاری اجتماعی اعتقاد ندارد».

وطن امروز در ادامه نوشته است: «اختلاف سعید نمکی با مجموعه دولت علنی شده و گفته می‌شود اخیراً بسیاری از اختیارات درباره مدیریت بیماری کرونا از مجموعه وزارت بهداشت و شخص وزیر سلب شده و در نتیجه‌، تصمیمات آسیب‌زای متعددی از سوی برخی مقامات ارشد دولت اتخاذ و اجرا شده است».

روزنامه حکومتی آرمان هم ضمن اشاره به گسترش مرگبار کرونا نوشته است: «باید د‌ولت قد‌م پیش بگذارد و خسارت کسب‌وکارهای زیان‌د‌ید‌ه را جبران کند‌. مگر وزیر اقتصاد اعلام نکرد که ارزش اموال د‌ولتی د‌ر حال حاضر حد‌ود ۷میلیون میلیارد تومان است. اگر د‌ولت چند د‌رصد آن را د‌ر بورس قرار د‌هد و سهام آنها را به فروش برساند‌، هم مشکل مالی که به‌علت کرونا ایجاد شد‌ه تأمین می‌شود و هم ۲۸ د‌رصد مازاد نقد‌ینگی را از این بین جذب می‌کند‌».

روزنامه مستقل هم به نقش سیاست‌های دولتی در شیوع کرونا اذعان کرده و نوشته است: «کرونا در مهاباد بیداد می‌کند و عزم مقابله با آن سهل است، چشمی برای دیدن فاجعه‌ٔ در کمین نشسته، وجود ندارد. اشتباه است اگر سیر صعودی آمار مبتلایان را به توسعه بیماریابی و غربالگیری نسبت دهیم، اگر این فرض هم صحیح باشد، چرا آمار مرگ و میر در روزهای اخیر به‌صورت تصاعدی افزایش یافته است؟

درست است مردم ترسشان ریخته اما مگر ادارات دولتی رعایت می‌کنند؟

بانک‌ها بدون کوچکترین ملاحظه فاصله اجتماعی و وجود محلول‌های ضدعفونی کننده مملو از جمعیتند و به مرکز انتقال ویروس تبدیل شده‌اند. متولی بانکها کیست؟ شهرداری و برخی ادارات دیگر در زمین زدن پروتکل‌ها گوی سبقت را از هم ربوده‌اند».

از همه جا رانده، غرق در تحریم و انزوا

در مورد انزوای بین‌المللی رژیم در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه مثل کیهان و وطن امروز شاهد سوزوگداز در مورد اظهارات دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم. روزنامه‌های باند مغلوب هم همین سوز و گدازها دیده می‌شود مضافا براین‌که توصیه کرده‌اند نظام غلط کردم گفته و به خواست جامعه جهانی تمکین کند.

آرمان نوشته است: «اگر قطعنامه‌یی صاد‌ر شود بعد از این فشارهای د‌یپلماتیک علیه (نظام) بیشتر می‌شود و نهایتاً کسانی که مایل هستند پروند‌ه (نظام) باز هم به شورای امنیت برود از این فرصت استفاد‌ه می‌کنند‌. گرچه برای (نظام) اهمیت د‌ارد که تلاش کند قطعنامه‌یی به تصویب نرسد‌. باید اذعان د‌اشت مسائل بیشتر سیاسی است و (نظام) باید د‌ر حقیقت د‌ر راستای ارتقای سطح د‌یپلماتیک د‌ر جهان و د‌یپلماسی عمومی تلاش کند تا چهره بهتری از خود د‌ر د‌نیا نشان د‌هد و ابهامات و سوء‌تفاهمات موجود را برطرف کند‌». در مورد انزوای منطقه‌یی رژیم هم مطالب زیاد است.

روزنامهٔ حکومتی شرق در مطلب خود با عنوان «مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا «برگ برنده دوبل» ترامپ»از جمله نوشته است «به‌دست‌آوردن تضمین حضور نظامی آمریکا در عراق از آن جهت برای تدوام راهبرد امنیتی ایالات متحده مهم است که واشنگتن کنترلی میدانی، بر تحرکات نیروهایی چون حشدالشعبی داشته باشد و از همه مهم‌تر، بر مناسبات سیاسی، دیپلماتیک، نظامی و امنیتی (جمهوری اسلامی) در عراق نظارت کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cf74f9d-d10e-481f-8d68-dc738267ed89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات