728 x 90

مخالفت باب منندز با تصویب لایحه شرم‌آور میان دولت بلژیک و رژیم ایران

سناتور باب منندز
سناتور باب منندز

به‌دنبال اعتراضات و واکنش‌های بین‌المللی در اعتراض به بررسی لایحه‌یی در مجلس بلژیک برای تبادل مجرمان میان رژیم آخوندی و دولت بلژیک، سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، روز ۱۵تیرماه خواستار پایبندی بلژیک به تعهدات حقوق‌بشری و نیز پاسخگو کردن رژیم ایران به‌دلیل حمایتش از تروریسم و گروگان‌گیری شد.

سناتور باب منندز درباره لایحه تبادل زندانیان با رژیم آخوندی که روز گذشته در کمیسیون خارجی پارلمان بلژیک بدون رأی‌گیری به پایان رسید و ادامه مذاکرات به‌روز چهارشنبه ساعت ۹صبح موکول شد و قرار است روز پنجشنبه در پارلمان بلژیک به رأی گذاشته شود، در توئیتر نوشت: «هر معاهده‌ای میان ایران و بلژیک باید متضمن تعهدات بین‌المللی بلژیک باشد و نمی‌تواند به اسدالله اسدی یا هر عامل دیگری که در قبال نقض حقوق‌بشر و انجام اقدامات شنیع تروریستی مسئول است، مصونیت اعطا کند».

وی در ادامه این توئیت نوشت: «ایران باید به‌دلیل حمایت از تروریسم و گروگانگیری‌هایش پاسخگو شود».

 

روز گذشته ۱۴تیرماه سازمان عفو بین‌الملل نیز از قانون‌گذاران بلژیک خواسته بود نسبت به رعایت تعهدات بین‌المللی حقوق‌بشری اطمینان حاصل کنند.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: «قانون‌گذاران بلژیکی باید فوراً اطمینان حاصل کنند که لایحه‌یی که معاهده‌ای دوجانبه بین ایران و بلژیک را تصویب می‌کند، کاملاً با تعهدات بلژیک تحت قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر مطابقت دارد».

این نهاد حقوق‌بشری بین‌المللی هم‌چنین تأکید کرده است که این لایحه باید «تدابیر قضایی کافی» برای جلوگیری از استفاده از قرارداد «جهت اعطای معافیت از مجازات برای مقامات دولتی و عوامل مسئول نقض جدی حقوق‌بشر و جنایات تحت قوانین بین‌المللی باشد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58b605da-aa91-47b2-bd5b-15d237ed4975"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات