728 x 90

مایک پمپئو: آمریکا در برابر تهدیدات موشکی رژیم ایران به حفاظت از خاورمیانه متهعد است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا - عکس از آرشیو
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا - عکس از آرشیو

مایک پمپئو طی نشست خبری با روزنامه‌نگاران از تعهد آمریکا به حفاظت از کشورهای خلیج‌فارس در مقابل «تهدیدات موشکی رژیم ایران» خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «برداشته شدن تحریم تسلیحاتی رژیم ایران «عواقب اسفناک جدی» برای خاورمیانه خواهد داشت».

مایک پمپئو پنجشنبه ۱۹تیرماه در پاسخ به سؤال پایگاه خبری نشنال امارات گفت: «آمریکا به شیوه‌های مختلف به کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از تهدیدات موشکی رژیم ایران کمک خواهد کرد. یکی از این شیوه‌ها ممانعت از پایان یافتن تحریم تسلیحاتی رژیم ایران است که اکتبر امسال به پایان می‌رسد».

مایک پمپئو در یک کنفرانس خبری در وزارت‌خارجه روز ۱۸تیر گفت که آمریکا و کشورهای دوست یک کشتی «حامل تسلیحات ایران برای شورشیان حوثی» را در روز ۲۸ژوئن در آبهای نزدیک‌ سواحل یمن متوقف کردند.

به گزارش رویترز پمپئو گفت: «ایران از تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل که قرار است ظرف کمتر از چهار ماه منقضی شود پیروی نمی‌کند».

او گفت که این تسلیحات شامل ۲۰۰ آر پی جی، بیش از ۱۷۰۰ تفنگ تهاجمی، ۲۱ موشک زمین به هوا و موشک زمینی، چند موشک ضدتانک "و سایر تسلیحات و موشک‌های پیشرفته" می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ef16fba-e929-4b45-99c5-231ccfcc3d51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات