728 x 90

به فروپاشیده دل نبندید

به فروپاشیده دل نبندید
به فروپاشیده دل نبندید

نظامی که سالهاست با نام جمهوری اسلامی در ایران حکومت می‌کند، سالهاست که فروپاشیده!. این را مفسران مقاومت ایران خیلی تکرار کرده‌اند. برای مردم ایران هم نیاز به اثبات ندارد. اما باور آن وقتی این اعتراف از سران و لایه‌های درون نظام بیرون می‌آید برای دنیا ساده‌تر است.

آخرین اعتراف که بسیار صریح است روز ششم دی همین سال ۹۷ از سوی فائزه رفسنجانی، یک فرد معروف در این نظام که فرزند فرد شمارهٔ دو نظام بود منتشر شد.

او گفت: «از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده است و تنها فروپاشی ظاهری و فیزیکی اتفاق نیفتاده است و خیلی احتمال می‌دهم که این اتفاق بیافتد». «روزنامه سیاسی، اقتصادی مستقل ۶دیماه۹۷»

این جمله از آن جهت مهم است که از دهان کسی خارج می‌شود که خودش نماینده سابق مجلس رژیم، استاد دانشگاه و تا همین اخیراً مدعی اصلاح نظام بوده و شاید الآن هم هست.

اما حالا در مورد اصلاح شدن این نظام می‌گوید: «خودم هم دچار ابهام هستم، آیا باز هم باید برویم رأی بدهیم؟ آیا باز هم فعالیت کنیم؟ موانعی که اصلاح‌طلبان داشته‌اند و عملکرد خود این اصلاح‌طلبان هم چندان تعریفی نبوده است.»

همه می‌دانند که این نظام سالهاست با چوبه‌های دار حکومت کرده. طبق گزارش سازمان "حقوق بشر ایران" (IHR) و سازمان" باهم علیه حکم اعدام" (ECPM) ۲۱اسفند (۱۲مارس)، در سال ۲۰۱۷بیش از ۵۰۰نفر در ایران اعدام شدند. این آمار هر سال این رژیم است.

همچنین این رژیم یک قلم سی هزار زندانی مجاهد و مبارز را در قتل‌عام ۶۷در عرض چند ماه در زندانها به‌دار کشیده است.

همه می‌دانند که این رژیم با حمایت از بشار اسد و با صدور بحرانها از طریق ایجاد گروه‌های تروریست بنیادگرا در عراق و یمن و... خودش را نگاه داشته است.

نیازی به ذکر شواهد برای علل بقای فیزیکی استخوانهای این نظام نداریم. این فائزه هاشمی است که در مورد سرکوبها می‌گوید:

«پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود، دادگاه‌ها، محکومیتهای شدید مانند اخراج از کار و تحصیل صادر می‌کنند.... در حال حاضر هر قشری را که می‌بینید بالاخره یک عده از فعالان آن حوزه داخل زندان هستند. از کارگران گرفته تا معلمان، کامیون داران، فعالان حوزه زنان و محیط‌زیست، دانشجویان،.. و فعالان اقتصادی و آدمهای مختلفی که یا داخل زندان هستند و یا حکم دارند که باید به زندان بروند...... هر جا را می‌بینی فشل است. »

دقت کنید و دوباره بند بالا را بخوانید. این بلندگوی مخالفان نظام نیست که این حرفها را می‌زند.

اکنون باید دید وقتی از درون این نظام کسانی که عمری از قبل این نظام بهره برده‌اند و خانواده و وجودشان وابسته به این نظام است از فروپاشیده شدن نظام می‌گویند، مماشات با این رژیم و تلاش برای نگاه داشتن آن تا کجا خیانتکارانه و بلکه جنایتکارانه و دست داشتن در خون مردم ایران و مردم سوریه و یمن و عراق وووووو است.

و همچنین باید گفت که عمل آنان که برای برکندن آن اسکلت مترسک زنگ‌زده و مرده که با تیرک اعدام ساخته شده تلاش می‌کنند تا ملتی را از زیر میلیاردها مگاتن فشار فقر و گرسنگی و اختناق و خون بیرون بکشند چقدر مقدس است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25f51374-c525-426b-943a-8f7466f9837e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات