728 x 90

فرانس۲۴: آمریکا همزمان با امیدواری برای از سرگیری مذاکرات، به پیشرویهای نگران‌کننده اتمی ایران اشاره می‌کند

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

فرانس۲۴ به‌نقل از خبرگزاری فرانسه روز ۱۳مهر نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت: ایالات متحده امیدوار است مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران را به‌زودی از سر بگیرد و در عین‌حال به پیشرفت "نگران کننده" تهران در زمینه توسعه ظرفیت هسته‌یی اشاره کرد. این مقام ارشد دولت که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت: "ما امیدواریم بتوانیم در مدت کوتاهی به وین (برای مذاکرات) برگردیم."

فرانس۲۴ نوشت: سخنگوی وزارت‌خارجه ایران روز دوشنبه گفت دور جدید مذاکرات می‌تواند تا اوایل نوامبر آغاز شود. فعالیت هسته‌یی رژیم ایران روز سه‌شنبه و چهارشنبه در مرکز مذاکرات تیم های امنیت ملی آمریکا و اسراییل در واشنگتن خواهد بود.
یک مقام آمریکایی در مورد مذاکرات با رژیم ایران گفت: "راه مذاکرات در وین هم‌چنان باز است."رژیم ایران نشانه‌هایی را به تعدادی از طرفین ارسال می‌کنند که خود را برای بازگشت به وین آماده می‌کنند و البته باید ببینیم آیا آنها مجدداً در این روند مشارکت خواهند کرد یا خیر."
"زمان گریز اتمی، به‌معنی ذخایر اورانیوم غنی شده و راه‌های دیگر برای بررسی این مسأله، از حدود 12ماه به یک دوره چند ماهه کاهش یافته است. بنابراین بدیهی است که این بسیار نگران‌کننده است."...
با این حال، هیچ حرکتی برای لغو تحریم‌ها وجود ندارد و اگر دیپلماسی کار نکند "راههای دیگری وجود دارد".
این مقام مسئول گفت: "ما فکر می‌کنیم که در حال حاضر مسئولیت با طرف رژیم ایران است."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6db45218-0c39-49ad-a875-d3adec396470"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات