728 x 90

شکست نظام که «بی‌چاره بی‌صاحب است»!

ارتش گرسنگان
ارتش گرسنگان

یکی از نتایج اعتراضات و قیامهای مردم به‌ویژه توده‌های مردم تهیدست، هراس روزافزون سردمداران و مهره‌های حکومتی است.

نگرانی از قیام مردم سبب شده تا سران رژیم در هفته‌های اخیر بیش‌از‌پیش به یکدیگر هشدار بدهند.

روز ۲۶اسفند ۹۷ در مجلس ارتجاع نمایندگانی از هر دو باند ضمن ابراز وحشت از پیآمد فقر گریبان‌گیر مردم و وضعیت فاجعه‌بار معیشتی آنها، به دولت روحانی هشدار دادند.

 

مردم با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه‌داشته‌اند

آخوند موسوی لارگانی از مهره‌های باند خامنه‌ای به سختی معیشتی و فشارهایی که در سال ۹۷ بر مردم وارد شده خصوصاً در روزهای پایانی سال و آستانه عید نوروز اعتراف کرد: «سال ۹۷ از لحاظ اقتصادی سال بسیار سختی برای ملت ایران بود مردم در طول سال از لحاظ معیشتی در مضیقه بودند و اکنون در آستانه نوروز هستیم. فشار زندگی بر مردم چند برابر شده است. آقایان وزرا این مردم با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه داشته‌اند چرا تأمین کالاهای اساسی ملت این‌قدر برای دولت سخت شده؟دهها میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی در طول سال به تاراج رفته و کسی پاسخگو نیست».

 

حساب دفتری نانوایان

سمیه محمدی یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع ضمن اعتراف به وضعیت فاجعه‌بار معیشت مردم که حتی اقشاری از تأمین نان شب خود درمانده شده‌اند، خطاب به شیخ حسن روحانی گفت: «شما رکورددار دریافت تذکر در خصوص مسائل و مشکلات مردم به‌ویژه بحث معیشت هستید ولی متأسفانه بی‌تحرکی و بی‌تفاوتی در دولت شما در باب حل مشکلات معیشتی دولت را شاهد هستیم. من این درخواست را دارم همان‌طور که همکاران محترم هم درخواست داشتند که واقعاً وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل هست ما تاکنون حساب دفتری در نانوایان نداشتیم ولی متأسفانه مراجعاتی که داشتیم این حساب دفتری هم باز شده و مردم نان شب‌شان را با حساب دفتری دارند تهیه می‌کنند».

 

۴۰سال بحران اقتصادی

قاسم میرزایی نکو، از اعضای باند اصلاح‌طلب در مجلس در تلاش برای تبرئه دولت روحانی با اشاره به سابقه ۴۰ساله بحران اقتصادی به باند رقیب هشدار داد که معیشت مردم را وسیله و ابزار جنگ باندی قرار ندهند. وی گفت: «کاهش ارزش پول ملی در یکی دو سال اخیر اتفاق نیفتاده است بلکه این مسأله طی ۴۰سال گذشته گریبانگیر اقتصاد کشور شده است که بیانگر ضعف برنامه و نبود نظارت در این حوزه است. همگان اذعان دارند که مشکلات معیشتی امروز گریبانگیر مردم شده ولی عزیزان نباید از این مسأله سوء‌استفاده کنند و برای معیشت خود مردم را وسیله قرار دهند».

آخوند هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو خبرگان ارتجاع نیز به باند رقیب هشدار داد که نمایشات جمعه را به صحنهٔ تصفیه حساب با دولت روحانی قرار ندهند: «ائمه جمعه می‌توانند در موضوعات مختلف از جمله مسأله معیشت مردم و موضوعات اقتصادی ورود کرده و روشنگری کنند. اگر چه طرح مشکلات اقتصادی مردم اقدامی قابل‌قبول است اما اظهارات ائمه جمعه نباید به گونه‌ای باشد که تنها یک قوه یا یک فرد را مسئول مشکلات امروز کشور بدانند».(سایت اعتماد آنلاین ۲۶اسفند ۹۷)

 

شکست تمامیت رژیم

محمد بیرانوندی، یکی دیگر از اعضای مجلس آخوند، هشدار داد که بی‌جهت تقصیر این وضعیت را به گردن همدیگر نیاندازند، هر دو باند در ایجاد چنین وضعیتی شریک هستند: «تمام گروهها و تشکل‌های درون نظام اعم از چپ و راست اصول‌گرا و اصلاح‌طلب طی ۴۰سال گذشته در رقم زدن سرنوشت کنونی ایران دخیل بوده‌اند و در تنگناها همواره هر کدام سعی می‌کنند خود را تبرئه کنند البته همواره باید گفت بیچاره شکست که بی‌صاحب است و بلند بخت پیروزی که پرصاحب».(خبرگزاری مجلس ۲۶اسفند ۹۷)

بسیار واضح است که این عناصر دلشان به‌حال مردم نسوخته و همان‌طور که در اظهارت آنها نیز آمده است هدف بسیاری از آنها در بردن تمامیت رژیم و تبرئه عاملان اصلی نابودی کشور از وضعیت حاکم بر مردم است.

آنها نگران قیام و خیزش مردم به‌خصوص قیام ارتش گرسنگان هستند که حتی در سفره‌هایشان نیز چیزی برای از دست دادن ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78027244-3f2c-4cde-8250-3be8c2c880d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات