728 x 90

سنای کانادا در پی اعمال تحریمها علیه رژیم ایران(بکارگیری قانون مگنیتسکی)

سنای کانادا در پی اعمال تحریمها علیه رژیم ایران
سنای کانادا در پی اعمال تحریمها علیه رژیم ایران

نشنال پست کانادا گزارش داد: پس از تشکیل جلسه سنا در فوریه سناتور محافظه‌کار لیندا فروم طرح پیشنهادی متمرکز برای محکوم کردن نقض حقوق‌بشر رژیم ایران ارائه خواهد کرد.

این طرح در همبستگی با هزاران قربانی نقض حقوق‌بشر در ایران می‌باشد، سناتورهای کانادایی باید به این طرح رأی بدهند، و روی همکاران خود در مجلس عوام برای قانونی کردن آن فشار بگذارند.

رژیم ایران از آنجایی که رکوردار نقض حقوق‌بشر در جهان است، مصونیت مقامهای رژیم ایران باید بازبینی شود.

 

نشنال پست کانادا نوشت: این یک فرصت منحصر بفردی برای سناتورهای کانادا برای پرداختن به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به شکل جدید و مؤثری خواهد بود.

 

این طرح به بکارگیری قانون سرجی مگنیتسکی کانادا، عدالت برای رسیدگی حقوق شهروندان قربانی مفاسد مقامات خارجی فراخوان می‌دهد، تا " دولت ایران…نهادها و افراد ناقض فاحش حقوق‌بشر تحریم شوند ".

قانونهای مگنیتسکی طوری طراحی شده تا مقامات خارجی شریک جرم در فساد و نقض حقوق‌بشر مورد تحریم همه‌جانبه قرار گیرند. این قانون اخیراً مورد قبول شماری از کشورهای غربی شده و برگرفته از نام یک وکیل روسی که دولت ولادیمیر پوتین وی را به‌قتل رساند می‌باشد.

 

طبق قانون مگنتیسکی،تمام داراییهای مقام لیست شده منجمد و ممنوع از سفر به کشوری می‌شود که در آن مجرم شناخته شده است.

با مجرم شناخته شدن طبق قانون مگنیتسکی، داراییهای مقامات لیست‌گذاری شده منجمد می‌شود.

دیکتاتورها و ناقضین حقوق‌بشر به‌خوبی عواقب تحریمها را تشخیص می‌دهند.

 

اعمال تحریمهای نقض حقوق‌بشر علیه مقامات ایران کار سهلی است، زیرا طی سالیان توسط فعالان اثبات شده است. شروع آن با اطلاع‌رسانی در مورد تحریمهای اعمال شده به‌طور اخص متمرکز روی برنامه هسته‌یی ایران کلید خورد. هر چند تلاشها بسیار مهم بود، ولی مردم ایران نخستین قربانی رژیم نادیده گرفته شدند.

ایران از آنجایی که رکوردار نقض حقوق‌بشر در جهان است، مصونیت مقامهای رژیم ایران باید بازبینی شود.…

لیست مقامات مجرم طولانی است، ولی گزارش گردآوری شده اخیر مرکز رائول والنبرگ برای حقوق‌بشر شروع خوبی برای تحریم کردن ۱۹مقام می‌باشد که در همه چیز از کشتار جمعی گرفته تا سرکوب آزادی بیان نقش داشته‌اند.…

در همبستگی با هزاران قربانی نقض حقوق‌بشر در ایران، سناتورهای کانادایی باید به این طرح رأی بدهند، و روی همکاران خود در مجلس عوام برای قانونی کردن آن فشار بگذارند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61723465-f898-4840-aab4-a0607b900328"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات