728 x 90

سفیر سابق رژیم ایران در آلمان: اروپا مدارکی دارد که ما نمی‌توانیم رد کنیم

علی ماجدی سفیر سابق رژیم در آلمان
علی ماجدی سفیر سابق رژیم در آلمان

علی ماجدی، که تا دوماه پیش سفیر رژیم در آلمان بود درباره توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، تصریح کرد که در این باره اروپایی‌ها اسنادی دارند که ما نمی توانیم آن را به راحتی رد کنیم.

 

وی روز سوم بهمن ۹۷ در پاسخ به ادعای خبرگزاری حکومتی ایسنا که این توطئه و دستگیری دیپلومات تروریست رژیم را ادعای اروپاییها توصیف می کرد، گفت : من اعتقادی به این تحلیل ها ندارم. اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند؛ اسنادی آورده اند که ما نمی توانیم آن را به راحتی رد کنیم...

 

علی ماجدی که به نحو  مضحکی تلاش می کرد، این توطئه تروریستی را یک دوگانگی در سیاست رژیم قلمداد کند افزود: در هنگامی که روحانی به اتریش سفر می‌کند، مسائل آلمان رخ می‌دهد. قبل از آن نیز مسائل دیگری وجود داشت. آنها با یک دوگانگی در سیاست ایران مواجه شده‌اند، ما در داخل کشور با موضوعی همچون "عملیات خودسرانه" مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه ای از این اتفاقات رخ نمی دهد؟

 

یاد آوری می کنیم که دبیرخانه شورای ملی مقاومت در روز ۱۵ آبان ۹۷طی اطلاعیه یی اعلام کرد : پس از توطئه‌های تروریستی وزارت اطلاعات رژیم آخوندها در آلبانی و فرانسه و آمریکا و دانمارک، پشتیبانان رژیم برای سرپوش گذاشتن بر تروریسم دولتی و در بردن خامنه‌ای و روحانی تلاش می‌کنند پای محافل موهوم خودسر را به میان بکشند. اما اظهارات بی پرده و عاری از ابهام وزیر خارجه رژیم در مجلس آخوندی  به‌روشنی این قبیل تئوری‌بافی‌ها درباره اقدامات خودسرانه و بدون اطلاع خامنه‌ای و روحانی را باطل می‌کند

 

 

مجلس ارتجاع – ۱۴ آبان ۹۷

ما یک دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم

 

مگر میتوانیم ما تو این کشور کاری را بکنیم بدون اینکه گزارش بدهیم؟ ..

 

مقام معظم رهبری هم در راس نظام این مطالبات ملت ایران را همواره با صدای رسا مطرح کردند اما مقام معظم رهبری همزمان گفتند که مذاکره کنندگان امین هستند نگفتند که مذاکره کنندگان مخفی کاری میکنند بارها به شما فرمودند که من چیزهایی را میدانم خبرهایی را دارم جزئیاتی را از مذاکره میدانم که شما نمیدانید ریز را خدمت ایشون عرض کردیم اینطور نیست که ما خواسته باشیم خلاف منویات مقام معظم رهبری کاری بکنیم

 

اظهارات علی ماجدی سفیر پیشین حکومت آخوندی در آلمان، در شرایطی مطرح میشود که  اتحادیه اروپا برای نخستین بارمعاونت  امنیت داخلی وزارت اطلاعات و  معاون وزیر اطلاعات و هم چنین اسدالله اسدی دیپلمات تروریست دستگیر شده رژیم را که در بلژیک زندانی است، تحریم و لیست گذاری کرده است.

علی ماجدی ضمن اعترافش به این که اسناد توطئه تروریستی قابل رد کردن نیست،  در ادامه مصاحبه اش، با سرخوردگی درباره اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا گفت: برجام بخش کوچکی از مجموعه داد و ستدها بین اروپا و آمریکا است و در حال‌ حاضر آن قدر مسائل فرا آتلانتیکی بین اروپا و آمریکا وجود دارد که ممکن است در این بین، موضوع ایران و برجام نیز قربانی شوند.

 

چندی پیش اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا موافقت کرد.

وزیر خارجه دانمارک گفت: اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا موافقت کرد.

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۸ دی ۹۷ گزارش داد: اتحادیه اروپا یک نهاد اطلاعات ایران و دو کارمند(آن) را در لیست تروریستی قرار می‌دهد و سرمایه‌ها را مسدود می‌کند.

وزارت‌خارجه دانمارک از این دو کارمند با عنوان معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات، سعید هاشمی مقدم و اسدالله اسدی دیپلمات مستقر در وین نام برده است. نام آنها قرار است به‌طور رسمی در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بیاید.

این اقدام به‌دنبال تلاشهای دانمارک و فرانسه برای بسیج پاسخ گسترده اتحادیه اروپا به اتهامات علیه طرح های حمله رژیم ایران در فرانسه و دانمارک در اواخر سال گذشته می‌باشد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز آندرس ساموئلسون گفت: «اتحادیه اروپا هم اینک موافقت کرد که تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا را اعمال کند. پیامی قوی از سوی اتحادیه اروپا که ما چنین رفتاری را در اروپا را قبول نمی‌کنیم».

وزیر خارجه دانمارک و دیپلماتهای اتحادیه اروپا گفتند، اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه موافقت کرد یک نهاد وزارت اطلاعات ایران و دو کارمند را به‌خاطر طراحی سوءقصد ها در اروپا در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهد.

این تصمیم سرمایه‌های مالی متعلق به این نهاد و دو فرد را مسدود می‌کند که این امر بعد از آن صورت می‌گیرد که دانمارک سال گذشته گفت که به سرویس اطلاعات ایران مشکوک است که توطئه سوءقصدی را در خاک آن انجام داده است.

فرانسه گفته است، شک نداشته است که وزارت اطلاعات رژیم ایران پشت حمله شکست خورده پاریس بوده است.

 

وزیر خارجه دانمارک در توییتر خود گفت:«اتحادیه اروپا هم اینک موافقت کرد تحریمها علیه یک سرویس اطلاعاتی ایران را به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا به‌صورت قانون در‌آورد. علامتی قوی از این‌که اتحادیه اروپا چنین رفتاری را در اروپا نخواهد پذیرفت».

مقامات اروپایی گفتند، تصمیم بدون بحث در یک جلسه غیرمرتبط وزرای اروپایی در بروکسل اتخاذ شد و مسدود شدن سرمایه‌ها از روز چهارشنبه به مورد اجرا در می‌آید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2d447c4-8089-4e6d-9a14-99c0b6232e0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات