728 x 90

زندان عادل‌آباد شیراز، گزارش هموطنان از شورش و فرار زندانیان + فیلم

زندان عادل آباد شیراز
زندان عادل آباد شیراز

این خبر تکمیل می‌شود.

 

به‌دنبال شورش زندانیان زندان عادل‌آباد شیراز، یکشنبه شب ۱۰فروردین۹۹، و بسیج تمام‌عیار رژیم آخوندی با محاصره زندان و خیابانهای اطراف زندان توسط پاسداران و نیروهای جنایتکار، کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس بامداد دوشنبه، ۱۱فروردین به شورش زندانیان اعتراف کرد و گفت: از ساعت ۲۲مورخ ۱۰فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم. زندانیان این ۲بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربینهای مداربسته کردند.

 

دادستان جنایتکار رژیم در شیراز گفت: اغتشاشات در سه بند زندان رخ داد که همان زمان با ورود به موقع مأموران حفاظتی و نیروهای یگان ویژه کنترل شد. هیچگونه تلفاتی نداشتیم و تنها ۱۴نفر دچار مصدومیت جزیی شدند.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: شامگاه یکشنبه (۱۰فروردین) شماری از زندانیان در زندان مرکزی (عادل‌آباد) شیراز دست به آشوب زدند.

یکشنبه شب ۱۰فروردین زندانیان زندان عادل آباد شیراز دست به شورش زدند.  شمار زیادی از زندانیان این زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هیچگونه رسیدگی پزشکی و درمانی برای آنها صورت نگرفته است. 

بنا به خبرهای رسیده شماری از زندانیان موفق به فرار شدند. منابع محلی از تیراندازی از زندان عادل‌آباد شیراز خبر می‌دادند. عوامل زندان عادل‌آباد شیراز اقدام به قطع کلیه ارتباطات زندان با بیرون کردند.

 

  • توئیت مریم رجوی: رژیم آخوندی باید همه زندانیان را آزاد کند، دست از دستگیری و شکنجه و اعدام بردارد و به‌ویژه مانع همیاری ملی و کمک‌های جوانان شورشی به هموطنان‌مان نشود.

 

  • سخنگوی مجاهدین: درود و دست مریزاد، شورش، آزادی، شورش، آزادی

 

پیام کانون‌های شورشی به‌زندانیان در بند و در خطر کرونا: آخوندهای ضدبشر به‌رایگان آزادی نمی‌دهند. «باید برشورید و آن‌را از حلقوم آخوندهای ضدبشر بیرون کشید».

 

شورش در زندان عادل‌آباد شیراز و فرار ۲۰۰نفر

یکشنبه شب ۱۰ فروردین یکی از شهروندان شیرازی گفت: «الان پدر یکی از دوستانم که در کلانتری ۳۱ جنت است گفت ۲۰۰ نفر فرار کردند که حدود ۷۰ نفر را گرفتند.»

 

هلاکت یک مامور رژیم در درگیری با زندانیان عادل آباد شیراز

یکشنبه شب ۱۰ فروردین ۹۹ – یکی از شهروندان شیرازی ضمن ارسال دو کلیپ از گشت های پلیس در اطراف زندان عادل آباد شیراز اطلاع داد که یک مامور رژیم در درگیری با زندانیان به هلاکت رسیده است.

 

شورش زندان عادل‌آباد شیراز - صدای آژیر در شیراز

روز یکشنبه ۱۰فروردین یک هموطن از مرودشت شیراز گفت: «تعداد زیادی از زندانیان زندان عادل آباد شیراز در اقدامی هماهنگ اقدام به شورش و بعد از آن فرار کردند. هم‌اکنون صدای آژیر سرتاسر خیابانهای اطراف شنیده می‌شود.

زندان عادل‌آباد یکی از پرجمعیت‌ترین زندانهای کل کشور است، جمعیت حال حاضر حدود ۱۰۵۶۶نفر است.

گفته می‌شود اکثر زندانیهای فراری کسانی بودند که حبس های ابد و سنگین یا اعدام داشته و با هماهنگی قبلی با چندین مأمور اقدام به فرار نمودند.»

 

شورش در زندان پیربنوی شیراز

بنا به گفته منابع محلی زندانیان در زندان پیربنو شیراز که محل نگهداری متهمین و محکومین جرائم مواد مخدر و اعتیاد است از صبح روز یکشنبه ۱۰ فروردین شورش کردند ولی بدلیل اینکه این زندان بیرون شهر بوده، امکان کمک مردم به آنها وجود نداشت. زندان پیربنو خارج از شهر و در ۲۵کیلومتری شیراز واقع شده است.

 

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bf572f2-ae1d-42ba-b649-40dd398e55b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات