728 x 90

شورش در زندان الیگودرز - سخنگوی مجاهدین

یک روز پس از شورش در زندان پارسیلون خرم‌آباد، زندانیان زندان الیگودرز نیز دست به شورش زدند. آنان روز پنجشنبه ۱فروردین ۹۹با زندانبانان درگیر شدند و درصدد خلع‌سلاح آنها برآمدند. در جریان درگیریها که ساعتها ادامه داشت رژیم آخوندی در وحشت از گسترش دامنه شورش نیروهای جنایتکار سپاه را نیز وارد صحنه درگیری با زندانیان کرد و سراسیمه تمامی خیابانهای منتهی به زندان را بست گزارشها حاکیست که در جریان شورش زندانیان زندان الیگودرز یک زندانی جان باخت و یک تن دیگر مجروح شد.

 

حمید کشکولی فرماندار مزدور رژیم در الیگودرز طی اطلاعیه‌یی این شورش را تأیید و اعلام کرد:

«در ساعت ۱۷:۴۵یکم فروردین ۹۹با برنامه‌ریزی و به تحریک تعدادی از زندانیان شرور و سابقه‌دار در اقدامی غیرقانونی، زندانیان دست به شورش زدند، ضمن تخریب اموال زندان به قصد فرار با مأموران درگیر شده و ضمن شکستن درب‌های داخلی زندان به درب اصلی نزدیک شدند که با حضور به موقع نیروهای انتظامی و همکاری سپاه پاسداران پس از چند ساعت آشوب و درگیری، اوضاع نابسامان زندان تحت کنترل درآمد. در این شورش یک زندانی کشته و یک نفر دیگر از ناحیه پا مجروح گردید.

 

خبرگزاری مهر آخوندی نوشت: پس از این‌که در زندان الیگودرز ناآرامی ایجاد شد مأموران انتظامی وارد عمل می‌شوند اما زندانیان خیلی مقاومت می‌کنند و در جریان این درگیری یک نفر کشته و یک نفر زخمی می‌شود.

یک سایت متعلق به سپاه پاسداران –رکنا – نیز نوشت:‌ زندانیان زندان مرکزی الیگودرز با گرفتن اسلحه سربازان اقدام به شورش و تیر اندازی کردند.

 

سخنگوی مجاهدین: درود، درود، دست مریزاد به زندانیان الیگودرز

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/752849c0-9ab7-44fd-8cf5-e2788ed8150d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات