728 x 90

«ریشه‌کن کردن فقر» تنها با ریشه‌کنی حاکمیت آخوندی

ریشه کنی فقر
ریشه کنی فقر

آخوند جنتی رئیس مجلس خبرگان در اجلاس این نهاد آخوندی برای مردم فقیر و گرسنه اشک تمساح ریخت و گفت: «شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید فکری برای آنان کرد. ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده‌ایم!» (روزنامه جهان صنعت۱۸ اسفند ۱۴۰۰).

رئیسی جلاد نیز در سخنرانی‌اش در اجلاس خبرگان گفت: «اگر چه شاخصهای متفاوتی برای تعیین فقر مطلق در جهان وجود دارد، اما ما بر اساس تعریف عرفی خودمان از فقر مطلق در تلاش هستیم تا آنرا در جامعه اسلامی به‌طور کامل ریشه‌کن کنیم» (تلویزیون شبکه دو ۱۷ اسفند ۱۴۰۰).

 

پیش از آن نیز رئیسی از نهادهای چپاولگری مانند «کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان خمینی، خیریه‌ها و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» خواست ریشه‌کن کردن «فقر مطلق به‌عنوان یک اولویت در کشور» را مد نظر داشته باشند و کمک کنند تا «در این هفته که به‌عنوان هفته نیکوکاری است بتوانیم مسأله فقر مطلق را ریشه‌کن کنیم» (خبرگزاری ایرنا ۱۴ اسفند ۱۴۰۰).

اگر چه این سخنان در زمینه رسیدگی به معیشت مردم گرسنه و فقیر دجالگرانه است، اما آنها به‌ناگزیر گوشه‌یی از کارنامه سراسر فساد و چپاول رژیم را طی ۴۳سال گذشته برملا کرده‌اند،

اگر چه آنها طبق معمول به‌رغم اعتراف به گرسنگی مردم و گسترش فقر در میان آنها، به‌علت این وضعیت هیچ اشاره‌یی نکرده‌اند که چرا معیشت مردم به گونه‌یی است که اکثریت آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بسیاری نیز شب‌ها گرسنه سر بر بالین می‌گذارند.

 

وعده رئیسی مبنی بر ریشه‌کن کردن فقر مطلق طی دو هفته شیادانه و در عین حال به‌شدت احمقانه است. چرا که علت گرسنگی مردم و گسترش فقر در میان آنها، فساد نهادینه شده سیاسی و اقتصادی، غارت منابع و ثروتهای کشور توسط حاکمیت و قشر اشرافی وابسته به آن است.

بنابراین هر گونه چشم‌انداز برای سیر کردن گرسنگان و ریشه کردن فقر در میان مردم سرابی بیش نیست. ضمن این‌که سردمداران رژیم به‌ویژه شخص خامنه‌ای باید پاسخ بدهد که چرا مردم فقیر و گرسنه هستند و به‌قول روزنامه حکومتی همدلی از باند مغلوب این «مجموعه مسئولان نظام با هر نام و عنوانی باید پاسخگوی این گرسنگی مورد اشاره جنتی و چنین گرسنگانی باشد که سیر کردن آنان بنا به تعبیر رئیس مجلس خبرگان، معجزه است چه رسد به تأمین دیگر نیازمندی‌های دیگر مردم!» (همدلی ۱۸ اسفند ۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت به‌نقل از یک مهره وابسته به باند مغلوب ضمن به سخره گرفتن حرف‌های جنتی و رئیسی نوشت: «مسوولان کشور قدری دستپاچه شده‌اند و قدرت تحلیل درست را از دست داده‌اند. مثلا رئیسی می‌گوید در عرض ۱۰روز باید فقر را کم کرد و مردم را نجات داد! در حالی که خط فقر الآن حداقل ۱۰میلیون تومان تعریف شده و چیزی حدود ۶۰درصد جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند. با کدام منبع باید این فقر را رفع کرد و این پول چطور توزیع خواهد شد؟! نکته دیگر این‌که اگر وجود مشکلات معیشتی گسترده را پذیرفته باشیم باید گفت که چطور قرار است، آن را رفع کنیم. با وجود این تحریم‌ها چطور می‌توان درآمد لازم را حاصل کرد؟ اصلاً باید دید با بیان این حرف‌ها دنبال چه هستند؟» (جهان صنعت ۱۸ اسفند ۱۴۰۰).

بدیهی است تا نظام غارتگر ولایت فقیه و نهادهای غارت و سرکوب آن بر سرنوشت مردم حاکم هستند معجزه رفع گرسنگی مردم و ریشه کردن فقر مطلق اتفاق نمی‌افتد.

ضمنا «دروغگوی ۶ کلاسه» در نظر دارد با دستوردرمانی و با شیوه‌های آخوندی به‌اصطلاح نیکوکاری و صدقاتی آن هم با کمک نهادهای غارتگری نظیر کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون، صندوق‌های قرض الحسنه غارتگر و سایر به‌اصطلاح خیریه‌ها، فقر مطلق را ریشه‌کن کند!

 

ریشه‌کن کردن فقر در میان مردم و رفع گرسنگی آنها در صورتی میسر است که به فساد نهادینه شده سیاسی و اقتصادی در کشور پایان داده شود، بقیه راه‌حل‌هایی که سردمداران رژیم مطرح می‌کنند بی‌اساس و پوشالی است

ضمنا رئیسی می‌خواهد با کمک نهادهایی فقر مطلق را ریشه‌کن کند که وابسته به بیت ولایت و دولت غارتگر هستند، و خودشان نقش اصلی در غارت مردم و به‌وجود آمدن شرایط مصیبت‌بار کنونی داشته‌اند

بنابراین زمانی مردم از گرسنگی و فقر رها می‌شوند که نظام ولایت فقیه به‌عنوان عامل اصلی آن، ریشه‌کن شود و یک حکومت مردمی و دمکراتیک مستقر گردد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2e8b8dd-0732-468f-8fc7-d59fa060692c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات