728 x 90

رویترز: ارتش اسراییل می‌گوید حزب‌الله ما را به آستانه تشدید وضعیت می‌رساند

حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو

ارتش اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد که تشدید آتش فرامرزی از سوی جنبش حزب‌الله لبنان به سمت اسراییل می‌تواند باعث تشدید تنش جدی شود.
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل در بیانیه‌یی گفت: «تجاوز روزافزون حزب‌الله ما را به آستانه تشدید تنش گسترده‌تر می‌رساند، که می‌تواند پیامدهای ویرانگری برای لبنان و کل منطقه داشته باشد».

رویترز افزود: حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران هفته گذشته بزرگترین رگبار موشکها و پهپادها را در ۸ماه گذشته که به موازات جنگ غزه با ارتش اسراییل تبادل آتش کرده است، پرتاب کرد.
ایالات متحده و فرانسه در حال کار بر روی یک راه‌حل مذاکره برای مخاصمات در امتداد مرز جنوبی لبنان هستند. حزب‌الله می‌گوید تا زمانی که حمله نظامی اسراییل به غزه متوقف نشود، آتش را متوقف نخواهد کرد.
هاگاری گفت: «اسرائیل اقدامات لازم را برای محافظت از غیرنظامیان خود انجام خواهد داد تا زمانی که امنیت در امتداد مرز ما با لبنان برقرار شود.

 

رویترز، روز دوشنبه ۲۸خرداد نوشت: مشاور بایدن برای جلوگیری از تشدید تنش بین اسراییل و لبنان روز دوشنبه در اسراییل خواهد بود. 
یک مقام کاخ‌سفید گفت، یک مشاور ارشد بایدن برای جلوگیری از تشدید تنش بین اسراییل و لبنان روز دوشنبه به اسراییل سفر خواهد کرد.
این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که آموس هوخشتاین تلاشها را برای جلوگیری از تشدید بیشتر در امتداد خط آبی بین اسراییل و لبنان پیش خواهد برد.
حملات بین اسراییل و شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران در لبنان به نگرانی‌ها از جنگ عمیق‌تر در سراسر خاورمیانه منجر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4928d89b-d48b-4159-8c27-b02d6968a12a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات