728 x 90

تلویزیون راین ماین آلمان: یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات ایرانیان خارج از کشور

تظاهرات بزرگ در برلین
تظاهرات بزرگ در برلین

تلویزیون راین ماین آلمان

یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات ایرانیان خارج از کشور

روز نهم تیرماه در فردای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران

در برلین برگزار می‌شود

 

تلویزیون راین ماین آلمان در گفتگویی با سحر ثنایی از انجمن ایرانیان مقیم فرانکفورت، به وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها و تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین در ۹تیر پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین تظاهرات ایرانیان خارج از کشور در روز نهم تیرماه یعنی فردای انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران برگزار می‌شود. اما وضعیت فعلی در ایران چه گونه است؟

سحر ثنایی پاسخ داد: هر شش ساعت یک نفر در ایران اعدام می‌شود. رژیم ایران از اعتراضات بیشتر می‌ترسد زیرا نارضایتی مردم ایران هم‌چنان در حال افزایش است. پس از مرگ ابراهیم رئیسی، رژیم ایران دچار بحران شده است و ولی‌فقیه رژیم نگران جانشینی خودش است. همه اینها به این معنی است که سرکوب در ایران هم‌چنان در حال افزایش است. خشونت علیه زنان نیز به‌شدت افزایش یافته و زنان به سختی می‌توانند در خیابان راه بروند بدون این‌که مورد ضرب و شتم قرار بگیرند و یا زندانی شوند.

سحر ثنایی افزود: مردم ایران یک بار در سال ۱۳۵۷ انتخابشان را کردند و شاه را ساقط کردند. شعارهایی که در خیابان‌ها در اعتراضات می‌شنیدیم نیز واضح بود. مردم فریاد می‌زدند: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه و چه رهبر و اعلام کردند که خواهان حقوق خود و آزادی و برادری و برابری در ایران هستند.

در ادامهٔ این گفتگو مجری تلویزیون فرانکفورت گفت: ۲۸ ژوئن، انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران است. یک روز بعد از آن تظاهراتی در برلین برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این تظاهرات بزرگ در پایتخت آلمان چیست؟

سحر ثنایی گفت: این گردهمایی بزرگ به‌دنبال فراخوان شورای ملی مقاومت، اپوزیسیون دموکراتیک اصلی... ، برگزار می‌شود. دهها هزار ایرانی از سراسر جهان در آنجا گردهم خواهند آمد. هدف ما این است که روشن کنیم خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستیم. ما خواهان جدایی دولت از دین و برابری زن و مرد در ایران هستیم. ما خواهان یک ایران عاری از سلاح اتمی و بدون اعدام هستیم. همه اینها در برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی خلاصه شده است. او رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران است. ما در برلین گردهم خواهیم آمد و به صراحت خواهیم گفت که انتخاب ما سرنگونی رژیم آخوندها و برقراری یک جمهوری دموکراتیک است. آنچه ما از جامعه جهانی می‌خواهیم پایان دادن به سیاست مماشات است که موانع بزرگی بر سر راه ما قرار می‌دهد. آنها باید به ندای مردم ایران گوش دهند. همین چند روز پیش، سپاه پاسداران در کانادا به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شد. این همان چیزی است که ما از آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای حمایت از انقلاب ایران می‌خواهیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/730b0bc9-30ab-4933-9fa4-b47cb1fbf0cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات