728 x 90

روزنامه نیویورک تایمز: تمرکز بایدن بر گزینه‌های نظامی نشانهٔ اتمام صبر آمریکاست

جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا
جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا

روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: مقامات دولت آمریکا تلاشهای جدیدی را برای تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران تشریح کردند.

این روزنامه چاپ آمریکا افزود: مقامات دولت آمریکا گفتند که تمرکز بایدن بر گزینه‌های نظامی و تحریم‌ها تلاشی برای نشان دادن این پیام به تهران که صبر آمریکا در مورد عقب‌نشینی رژیم ایران از مذاکرات هسته‌یی در وین تمام شده است.

پیش‌تر مقامات آمریکایی این هفته فاش کردند که ۲ماه پیش، پرزیدنت بایدن از مشاور امنیت ملی خود جیک‌ سالیوان خواست تا طرح باز بینی شدهٔ پنتاگون برای اقدام نظامی در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک را مورد بررسی قرار دهد. مقامات دولتی هم‌چنین تلاش‌های جدید برای تشدید به‌جای کاهش تحریم‌ها روی رژیم ایران را ترسیم کردند.

مقامات دولتی گفتند که تمرکز آقای بایدن روی گزینهٔ نظامی و تحریم‌ها تلاشی برای دادن علامت به تهران بود که صبر آمریکا بر سر معطل کردنهای رژیم ایران در مذاکرات اتمی در وین در حال لبریز شدن است.

اما این خط سرسختانه‌تر در عین‌حال به‌منظور آرام کردن مقامات اسراییلی بود که بیش از پیش عصبانی هستند... مقامات اسراییلی به‌طور خصوصی استدلال می‌کنند که پیشرفت رژیم ایران در برنامهٔ اتمیش در حالی است که حساب کرده که آمریکا که دنبال کاهش تعهداتش در خاورمیانه است گفتگوهای وین را برای اقدامی قوی‌تر رها نخواهد کرد. (روزنامه نیویورک تایمز ۱۹آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e77145d-6a8b-4c79-95de-54c61c50ea31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات