728 x 90

راغفر: دادن گرای مذاکره به جای حل مشکلات اقتصادی خسارت‌بار است

حسین راغفر
حسین راغفر

حسین راغفر اقتصاددان حکومتی روز دوشنبه ۱۳بهمن، در گفتگو با روزنامه حکومتی آرمان، نسبت به دادن گرای مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی هشدار داد.
وی گفت: «ریشه مشکلات اقتصادی بیش از آن که خارجی باشد، در درون برخی سیاست‌های داخلی نهفته است. هنگامی که برخی در کشور مافیای دارو، خودرو، مسکن و مافیای سکه و ارز هستند، انتظار این است که با این افراد برخورد قاطع تری صورت گیرد».


وی ضمن هشدار به بعضی از جناحهای حکومتی که در رابطه با اقتصاد فروپاشیده رژیم باب مذاکره با آمریکا را پیش می‌کشند گفت: «پاسخ بسیاری از مشکلات اقتصادی داخلی است و به این مسأله باز نمی‌گردد که رئیس‌جمهور آمریکا چه کسی است. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد این علائم به دولت آمریکا داده خواهد شد که فشارهایی در درون ایران وجود دارد که ایران را تشویق به مذاکره می‌کند. در چنین شرایطی تردید نکنید دولت مستقر در آمریکا از این وضعیت به سود خود استفاده خواهد کرد و نه به سود ایران».

راغفر ضمن ابراز این‌که مذاکره کردن با آمریکا یک عقب‌نشینی سلسله‌وار را به‌دنبال خواهد داشت گفت: «مهم‌ترین دغدغه آمریکا درباره ایران، موضوع برنامه موشکی ایران و راهبرد ایران در منطقه خاورمیانه است. آمریکاییها اصرار دارند ایران برنامه موشکی خود را در معرض معامله قرار بدهد. این خواسته‌ای است که امکانپذیر نیست حتی اگر در ظاهر تلاش کنند یک گام برای اصلاح رفتارهای خود بردارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9d94180-89e9-4664-a278-94c8cbc433cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات