728 x 90

دیلی اکسپرس: اوجگیری تنشها و ممنوع شدن خط هواپیمایی رژیم ایران

اوج گیری تنشها و ممنوع شدن خط هواپیمایی رژیم ایران
اوج گیری تنشها و ممنوع شدن خط هواپیمایی رژیم ایران

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس در پی کشف یک جاسوس در ارتش آلمان یکی از خطوط هواپیمایی رژیم ایران ممنوع شد.

در همین رابطه وزارت‌خارجه آلمان طی اطلاعیه‌یی گفت ادامه پروازهای ماهان ایر به آلمان ممکن است بر وضعیت امنیتی این کشور تاثیر بگذارد.

در اطلاعیه وزارت‌خارجه آمده است که این خط هواپیمایی ممکن است از سپاه پاسداران حمایت کند که مکرراً در اقدامات تروریستی شرکت دارد.

به گزارش رسانه‌های آلمان دولت این کشور قصد دارد در ارتباط با اقدامات تروریستی رژیم ایران از جمله توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس، تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران وضع کند. در همین رابطه پروازهای هواپیمایی ماهان به آلمان قطع می‌شود.

 

به گزارش روزنامه آلمانی "زود دویچه" قرار است اداره فدرال خطوط هوایی آلمان در روزهای اخیر اجازه پرواز ماهان ایر ایران را در آلمان لغو کند.

وزارت امور خارجه آلمان حاضر نشده است درباره این تصمیم اطلاعاتی منتشر کند.

 

ماهان ایر سه‌بار در هفته به دوسلدورف و یک‌بار نیز به مونیخ پرواز می‌کند. این شرکت هوایی از سال ۲۰۱۱ میلادی در فهرست شرکتهای تحریم شده آمریکا قرار گرفته است. آمریکا سال‌هاست از هم‌پیمانان خود می‌خواهد ماهان ایر را تحریم کنند.

 

آمریکا این شرکت هواپیمایی را متهم کرده که با هواپیماهایش پاسداران و مزدوران بسیجی و... و همچنین سلاح و مهمات به سوریه منتقل کرده است. دولت آمریکا به همین دلیل شرکت ماهان را متهم کرده که در ایجاد درد و رنج شهروندان سوریه به‌شدت سهیم بوده است.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) روزنامه آلمانی "بیلد" گزارش داد دولت آلمان در نظر دارد جلوی فرود "خطوط هوایی تروریستی ملاها" در آلمان را بگیرد.

 

همچنین وزارت‌خارجه آلمان کاردار حکومت آخوندی را به‌خاطر اعتراض به جاسوسی رژیم در این کشور احضار کرد.

رسانه‌های رژیم با سوزوگداز نوشتند: فیلیپ اکرمن معاون وزیر خارجه آلمان، با صراحت نگرانی این کشور را از فعالیتهای جاسوسی نظام در این کشور ابراز داشت.

هفته پیش یک تبعه آلمانی-افغان به اتهام جاسوسی برای حکومت آخوندی دستگیر شد.

 

لازم به یادآوری است که آمریکا ماهان ایر را در ۲۰۱۱ به‌عنوان یک حامی تروریسم طبقه‌بندی کرده زیرا این نهاد با نیروی قدس مرتبط است که بازوی بین‌المللی سپاه پاسداران است.

از سوی دیگر روابط بین رژیم ایران و کشورهای اروپایی به‌شدت در ۲۰۱۸به‌دلیل هدف قرار گرفتن مخالفان به وخامت گرایید.

و عوامل رژیم ایران متهم به شرکت در توطئه‌ها برای بمب‌گذاری علیه یک تجمع اپوزیسیون در فرانسه و برای ترور مخالفان سیاسی در دانمارک شدند.

جان بولتون و استیون منوچین از اقدام آلمان درممنوع کردن شرکت هواپیمایی ماهان حمایت کردند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9aea19f-3f02-4145-905e-710f82bfef7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات