728 x 90

دیدار غیرمنتظره مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق

دیدار وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق
دیدار وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه ۱۷اردیبهشت ۱۳۹۸ با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بغداد ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار سی.ان.ان، وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت« در میان تنشهای فزاینده با رژیم ایران می‌خواستم به بغداد بروم تا با رهبری آنجا صحبت کنم تا به آنها اطمینان بدهیم که ما هم‌چنان آماده‌ایم تا تضمین کنیم عراق یک کشور مستقل و برخوردار از حق حاکمیت است».

خبرگزاری رویترز گزارش کرد: دیدار وزیر خارجه آمریکا از عراق بعد از این‌که سفر برنامه‌ریزی شده‌اش در برلین را به‌خاطر مسائل امنیت بین‌المللی لغو کرد صورت گرفته است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه دیداری غیرمنتظره به بغداد داشت تا نشان بدهد که آمریکا در بحبوحه تشدید هشدارها به رژیم ایران علیه هر گونه اقدام علیه منافع آمریکا در خاورمیانه، از دولت عراق حمایت می‌کند.

وی به خبرنگاران گفت او با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق ملاقات می‌کند تا نشان بدهد که آمریکا از حاکمیت و استقلال عراق مستقل حمایت می‌کند عراقی که رها از نفوذ همسایه‌اش رژیم ایران باشد.

مایک پمپئو گفت:‌ هر گونه حمله توسط رژیم ایران یا دست نشاندگانش علیه نیروهای آمریکا در عراق دولت عراق را هم تحت تاثیر می‌گذارد.

پمپئو گفت با آنها همچنین حول معاملات ناتمام مبنی بر این‌که به عراق امکان بدهد که خودش را از وابستگی به انرژی ایران مستقل نماید گفتگو می‌کند.

 

آسوشیتدپرس گفت: بیش از ۵۰۰۰نیروی آمریکا در خاک عراق مستقر هستند.

در پاسخ به این سؤال که آیا عراق می‌تواند منافع آمریکا را از حملات ایران و نیروهای دست‌نشانده‌اش حفاظت کند عادل عبدالمهدی روز سه‌شنبه گفت عراق مسئولیتهایش را جدی خواهد گرفت. وی گفت این التزامی است که عراق آن را محترم می‌شمارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2fb0a12-96d1-4392-9aa3-c7430c66a887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات