728 x 90

در پشت پردهٔ سوداگری با واکسن چه می‌بینیم؟

پر شدن ای.سی.یو های بیمارستان از بیماران کرونایی
پر شدن ای.سی.یو های بیمارستان از بیماران کرونایی

حاکمیت ولایت فقیه با هدف استفادهٔ استراتژیک از کرونا، با اپیدمی آن، ایران را به میدان جنگ و هزینه‌های سنگین جانی و مالی آن تبدیل کرده است. فقط عناوین یک روز روزنامه‌های حکومتی آن‌قدر گویا هستند که بدون مراجعه به توضیح و تشریح‌شان، همه‌چیز نشان‌دهندهٔ یک کشور جنگ‌زده توأم با اپیدمی رانت‌خواری میان کارگزاران حکومتی است. نگاه کنید:

در پشت پردهٔ سوداگری با واکسن چه می‌بینیم؟

«تجارت با کرونا!» (روزنامه جوان، ۱اردیبهشت۱۴۰۰)

«سودای واکسن» (روزنامه وطن امروز، ۱اردیبهشت)

«بازی با واکسن لطفاً ممنوع!» (روزنامه سیاست روز، ۱اردیبهشت)

«امان از آمارهای گزینشی و مصلحتی!» (روزنامه اعتماد، ۱اردیبهشت)

«فاجعهٔ کرونایی در سکوت» (روزنامه آرمان، ۱اردیبهشت)

«واکسن پولی در اپیدمی در دنیا سابقه ندارد» (روزنامه آفتاب یزد، ۱اردیبهشت)

«بازی با تابوی واکسن» (روزنامه مستقل، ۱اردیبهشت)

آیا این کلمات و عبارات، تجسم یک کشور اشغال‌شده را تداعی و تصویر نمی‌کنند؟ به این کلمات دقت کنید: «تجارت، سودا، بازی با واکسن پولی، فاجعه در سکوت».

 

به‌راستی در کدام کشور همسایهٔ ایران یا فقیرترین کشورهای دنیا در آفریقا یا آمریکای لاتین می‌توان چنین وضعیت بلبشو و بچاپ بچاپ و سوداگری با جان مردم را سراغ گرفت؟ تمام خبرهای روز دنیا را پیرامون کرونا دنبال کنیم، هیچ کشوری را در جهان مثل ایران آخوندزده و اشغال‌شده نمی‌یابیم.

 

گزارشات رسانه‌های حکومتی از صحنه‌های جنگ‌زدگی و غارت و تطاول و هدایت‌شدگی چنین صحنه‌هایی خبر می‌دهند. ویژگی مشترک عناوین همه‌شان این است که سیاستی عامدانه در کار است تا کرونا علیه مردم بیداد کند. در تمامی عناوین، فاعل و عامل نه کرونا، که دست‌اندرکاران سوداگری با کرونا می‌باشند. در تمامی عناوین، کرونا دستاویز پیشبرد یک سیاست اعم از رانت‌خواری، سانسور خبری و بازی سیاسی شده است. در تمامی عناوین، بازتاب یک خط کاری از جانب حکومت بیان می‌شود که قصدش مچاله کردن مردم لای چرخ‌دنده‌های کرونا است. راستی چرا؟ مگر چنین سیاستی در آستانهٔ مهم‌ترین انتخابات ادواری جمهوری اسلامی، به نفع حاکمیت است؟ پس موضوع چیست؟

 

تمامی عناوین روزنامه‌های حکومتی مبین این واقعیت هستند که وقتی واکسن دم دست است و چنین اوضاعی به‌راه انداخته می‌شود، هدف، قاچاق و نایاب کردن واکسن با خط کاریِ ربط دادن آن به تحریم انتخابات است. رژیم به یقین رسیده است که با تحریمی سنگین روبه‌رو است. بنابراین با وجود واکسن که باید قاعدتاً اپیدمی را افت دهد و باعث آمدن مردم به صحنه باشد، با این حال اولویت را به هدف مهم‌تر یعنی نمایش انتخابات داده است. بنابراین چنین وضعیتی را دامن می‌زند و سازماندهی می‌کند که فضای سنگین تحریم فرامیلیونی را تحت‌الشعاع کرونا قرار دهد.

از مجموع عناوین روزنامه‌های حکومتی چنین سیاست ضدبشری نمایان می‌گردد. واقعیت کنونی جامعه و اعتراضات مردمی هم همین واقعیت را نشانی می‌دهند.

 

آنچه دیکتاتورها در واپسین مراحل حیات نظام‌شان از درک آن عاجز هستند، دورانی است که ورق می‌خورد و دیگر هر دسیسه، ترفند و تاکتیکی برای به محاق بردن سرنگونی‌شان، از قضا به خشم و خروش ملی و عمومی دامن می‌زند و شعله‌ورترش می‌کند. بازی با روان و روح و جان و زندگی مردم از طریق کرونا و واکسن کرونا، همین دسیسه‌ها و ترفندهایی هستند که در آستانهٔ نمایش حکومتی، بزرگ‌ترین خشم و عزم قاطع برای #رأی_من_سرنگونی را به میدان واقعیت و تحقق می‌آورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d16d9599-600c-4f61-a9e8-7ebb7ce62914"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات