728 x 90

خون در نیزار

جوانان بی‌دفاع ماهشهری که در تهاجم وحشیانهٔ پاسداران به نیزارها پناه برده بودند، با رگبار مسلسل پاسداران به خون نشستند.

نیروی ویژه پاسداران با تانک T۷۲، نفربر زرهی و هلیکوپتر به مردم حمله کردند و حتی جوانانی که به هور جراحی پناه بردند را قتل‌عام کردند...

بندر ماهشهر، تلویزیون رژیم: «نیزارهایی که ملاحظه میفرمایین هم پشت سر هم سمت راست، نیزارهایی بودن که گروه‌های معاند در اون مخفی شده بودن...».

علاوه بر حضور تک‌تیراندازان در بعضی اماکن شهر، بالای ساختمان مدرسه چندین تیربار BKC گذاشتند و در مناطق مختلف با تیربار دوشکا به‌جان مردم افتادند.

علت چیست؟ چرا تانک و نفربر و تیربار؟ چرا کشتار در نیزار؟

در نامهٔ هم‌وطنی از ماهشهر آمده: «ماهشهر با داشتن بیش از ۲۰مجتمع پتروشیمی یکی از بزرگترین قطب‌های پتروشیمی ایران است. در کنار این شهر پرجمعیت، چند شهرک قرار گرفته که همه کارگرنشین و به‌شدت فقیر هستن مثل شهر جراحی، کوره، زنجیر و دهکده گاما. گاما کنار مجتمع‌های پتروشیمیه اما ساکنینش به حمام ساده هم دسترسی ندارن.

اما میدونین واسه چی مردمو کشتن؟

به‌خاطر بستن راه پتروشیمی یعنی حریم مالی سپاه پاسداران».

تنها کاری که مردم کردند، درست کردن راه‌بندان و بستن جاده‌های دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود. آن هم با آتش زدن چند حلقه لاستیک و قرار دادن چند تا سنگ توی جاده.

بندر ماهشهر، تلویزیون رژیم: «راه ارتباطی بندر ماهشهر و دیگر نقاط ارتباطی کشور و مسیر انتقال کالا را بسته بودن و هم‌چنین قصد تصرف پتروشیمی ماهشهر و انفجار در آن را داشتند».

و این‌چنین تهیدستان دهکده گاما و شهرک کوره و جراحی، نه فقط در نیزار، که در خانه‌هاشان جراحی شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2058528b-47d9-49b1-ab14-99bbc1e48f27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات