728 x 90

حملهٔ پهپادی در بغداد و سه نکتهٔ ظریف

حمله پهپادی علیه اقامتگاه نخست وزیر عراق توسط عوامل رژیم ایران
حمله پهپادی علیه اقامتگاه نخست وزیر عراق توسط عوامل رژیم ایران

سردار آزادی موسی خیابانی در زمستان سال۱۳۵۹ که دسته‌های لمپن ـ چماقدار حکومتی، علیه آزادی بیان و انتشار نشریه جولان می‌دادند و هواداران مجاهدین را روز روشن در خیابان‌ها حین فروش نشریه می‌کشتند، عبارتی را به این مضمون در خطابی غیرمستقیم به خمینی و بهشتی گفت که اگر جلو این چماقداران را امروز نگیرید، فردا این‌ها به هیچ‌کسی رحم نخواهند کرد و خودتان هم در امان نخواهید بود.

چند صباحی از این پیش‌بینی دقیق موسی خیابانی نگذشت که مردم ایران حضور لمپن ـ چماقدارهای حکومتی را حتی در جزئیات رفتار و زندگی و پوشش‌شان و ارتکاب جنایتها در این موارد را دیدند. حکومتیان هم در جنگهای باندی‌شان همواره سایهٔ لمپن ـ چماقدارها را بالای سرشان داشته‌اند. چند سالی هم باید می‌گذشت تا هوشیاری نهفته در سخنان سردار خیابانی مبنی بر شناخت ماهیت ضدبشری خمینی، بیشتر بارز می‌شد؛ وقتی که لمپن ـ چماقدارها به سلاخی دگراندیشان و روشنفکران در قتل‌های زنجیره‌یی پرداختند.

حالا کاظمی نخست‌وزیر عراق در اولین واکنش به حملهٔ پهپادی به محل اقامتش می‌گوید: «ما کسانی که جنایت دیروز را مرتکب شدند تعقیب خواهیم کرد، آنها را به‌خوبی می‌شناسیم و هویت‌شان را افشا خواهیم کرد».

نخستین نکتهٔ قابل توجه این است که اگر سخن کاظمی را راهنمای شناسایی تروریستها و جنایت‌کارانٍ دو دههٔ اخیر عراق در نظر بگیریم، معلوم می‌شود که تمام دولتهای این دو دهه می‌دانستند که تروریستها و جانیانی که ساکنان اشرف و لیبرتی را کشتار کردند، چه نیروهایی بوده‌اند و از کدام سرچشمه تغذیه و تأمین و پشتیبانی می‌شدند. همهٔ دولتها می‌دانستند که کدامین تروریستها در سایهٔ تأمین عملیات‌شان، اقدام به موشک‌باران لیبرتی می‌کردند.

این‌جا هم درست عین همان پیش‌بینیِ سردار موسی خیابانی، اگر در اولین و دومین حملهٔ موشکی به لیبرتی که مشخص بود حمله کنندگان چه مزدورانی هستند، در برابر سرچشمهٔ تروریسم و جنایت چشم نمی‌بستند، چند سال بعد همان سرچشمه، نتیجهٔ انتخابات را با پهپاد پاسخ نمی‌داد!

دومین نکتهٔ قابل توجه در این حملهٔ پهپادی، بروز هزار باره‌ٔ تمامیت‌خواهیِ توتالیتاریستیِ نظام آخوندی نه تنها در ایران اشغال شده، بلکه نسبت به نتیجهٔ انتخابات در عراق است. این انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی تا آنجا جنایت‌اندیش است که حتی نتیجهٔ شکست نیروهای نیابتی‌اش را در یک انتخابات قانونی، با پهپاد پاسخ می‌دهد!

مشاهده می‌شود که آن پیش‌بینی سردار موسی خیابانی از چه شناخت عمیقی تاریخی و سیاسی برآمده است که نه تنها در ایران آخوندزده، بلکه در هر جای دیگری که نظام ملایان دست تعدی داشته و دارد، مصداق واقعی و دقیق دارد.

عطف به همین مصداق، حالا باید باز هم دولتهای منطقه و دنیا به این یقین رسیده باشند که تمامیت‌خواهی سیری‌ناپذیر حاکمیت ولایت فقیهی جز با قاطعیت برخورد متقابل، اشباع نخواهد شد.

باز هم عطف به مصداق فوق، سومین نکته‌یی که باید به آن نیز توجه داشت، این است که مماشات با ملایان، نه فقط بازی‌بازی با لمپن ـ چماقداران نیروهای نیابتی نظام آخوندی می‌باشد، بلکه بازی‌بازی با دولتی لمپن ـ چماقدار در هیأت جمهوری اسلامی آخوندی است. اگر نیابتی‌هایش نتیجهٔ یک انتخابات را با پهپاد پاسخ می‌دهند، مماشاتگران غربی باید دریابند که چه دسیسه‌هایی در پروژهٔ هسته‌یی و اتمی نظام آخوندی نهفته است!

تهاجم پهپادی به مقر نخست‌وزیر عراق، لااقل باید این سه نکتهٔ ظریف را در شرایط بعد از این تحول، پند و اندرز داده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e93e0a91-9841-47c2-a187-6102ec790b48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات