728 x 90

حسین ملائک سفیر پیشین رژیم - در سوریه عرصه بر نیروهای ایران تنگ شده است

نیروهای مزدور رژیم ایران در سوریه
نیروهای مزدور رژیم ایران در سوریه

حسین ملائک سفیر پیشین رژیم آخوندی در چین طی مطلبی در روزنامه حکومتی آرمان ۱ اردیبهشت ۹۹، درباره حملات علیه نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و نیروهای نیابتی این رژیم از شکست دخالت‌ها و تنگ شدن عرصه بر این نیروها خبر داد.

سفیر اسبق رژیم در چین نوشت: «ورود ترکیه به درگیری در شمال سوریه باعث فشار بر نیروهای مرتبط با ایران شده است. اقدامات نیروهای آمریکایی در شرق و عملیات اسراییل در جنوب سوریه علیه این نیروها شرایط قابل ادامه‌ای را رقم نخواهد زد. معضلات مقابله با ویروس کرونا در یک عملیات نظامی زمینی عرصه را بر نیروهای ایرانی تنگ خواهد کرد.
باید توجه داشت که محور مقاومت و آنچه ستون سیاست خارجی ایران محسوب می‌شود توسط ارتش و گروه‌های مورد حمایت و پشتیبانی ترکیه در روی زمین در شمال سوریه و در جنوب از طرف اسراییل کاملاً درگیر شده است. ترکیه و اسراییل در یک همکاری ناخواسته چنین بحرانی را برای ایران رقم زده‌اند».

 

حسین ملائک با اشاره به حمله روز پنجشنبه گذشته به جیپ حامل چهار نفر از کادرهای مرتبط به حزب‌ا... در مرز سوریه و لبنان، گفت: «این دومین حمله از این نوع و سومین حمله ظرف یک سال گذشته به خودروی حامل این کادرها در منطقه قنیطره صورت گرفته است.

تاکنون دو حمله به حومه دمشق و به فرودگاه الشعیرات در اطراف حمص و حمله به اطراف لاذقیه شکل گرفته است. هم‌چنین یکی از فرماندهان منطقه‌یی حزب‌ا... به نام عماد الطویل در منطقه قنیطره مورد هدف پهپاد قرار گرفت».

 

وی درباره موقعیت نیروهای سپاه پاسداران  و مزدوران رژیم  در سوریه گفت: به‌طور اصولی در هر استراتژی باید تعریفی مشخص در مورد حمایت، بازدارندگی و پیروزی برای نیروهای درگیر در استراتژی وجود داشته باشد. نیروهای مرتبط با ایران در پهنه سوریه بعد از موفقیت‌های به دست آمده در جنگ با نیروهای معارض سوریه، هم‌اکنون فاقد تعریف مشخصی از پوشش دفاعی مناسب یا بازدارندگی هستند و برای حمایت از آنها نمی‌توان به روسیه تکیه کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b5eb7c1-2ef6-4e70-aefe-677584e370ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات