728 x 90

فرهنگ و ادبيات,

کارت تبریک پنجره

-

رو به بهار
رو به بهار
کارت تبریک را باید پیش از نوروز فرستاد. به همین دلیل برای یادآوری که شما هم شروع کنید، پنجره تبریکش را شروع کرد.
اما بدانید که:
تنها انسانها نیستند که در بهار برای هم کارت تبریک می‌فرستند! همهٴ پدیده‌های نیکو این کار را می‌کنند. اما هر کدام کارتشان شکل ویژه‌یی دارد.

اولین تبریک را صحرا می‌فرستد برای شهر. اسمش پرستو است. این کارت تبریک به هوای همهٴ شهرها و خانه‌ها سر می‌زند و می‌گوید: بهار آمد.

یک تبریک را هم زمین می‌فرستد. اسمش بنفشه است. یک‌ماه قبل از رسیدن عید، وقتی که هنوز برف هم توی باغچه‌ها هست بنفشه می‌گوید: زمستان رفتنی است.

سومین کارت تبریک، دانه‌های ریزی هست که ابر می‌فرستد‌. توی هر دانهٴ باران یک پیام شکفتن هست. برای همین است که آدمها دوست دارند بروند زیر باران بهاری بایستند، و حافظ می‌گوید تن مپوشانید از برد بهار. و سهراب می‌گوید: زیرباران باید رفت.

کارت تبریکی هم هست که هم صدا دارد، هم نور. طبل می‌زند. همهٴ شهرها را خبر می‌کند. صدای کلفتی هم دارد. اسمش آذرخش است. می‌گوید: تاریکی‌ها را در یک لحظه سپید می‌توان کرد. پس شما هم روی یک کارت تبریک بنویسید:
«روز آزادی، نوروز بزرگ ایران، با بلندترین صداها، که همان فریاد شادی تمام مردم ایران هست، و با درخشانترین نورها که همان برق چشمهای شاد مردم ایران هست فرا خواهد رسید. به امید آن روز، پیشاپیش عید نوروز 93 مبارک!».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8263c1ab-7411-487c-bfab-c544ab7a02c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات