728 x 90

تنش میان رژیم ایران و کشورهای اروپایی بر سر برجام

برجام
برجام

روزنامه وال استریت ژورنال ۱۰اسفند به‌نقل از دیپلماتهای اروپایی نوشت، رژیم ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای گفتگوی مستقیم با آمریکا مخالفت کرد. این واکنش رژیم به‌گفته وال استریت ریسک تشدید تنش میان رژیم ایران و کشورهای اروپایی را دربرخواهد داشت.

به‌نوشتهٔ این روزنامه دو دیپلمات ارشد غربی گفتند رژیم ایران هر گونه دیداری را فعلاً در اروپا منتفی دانسته است و می‌گوید ابتدا خواستار نوعی تضمین است که آمریکا بعد از این گفتگوها برخی از تحریم‌ها را لغو کند.

وال استریت ژورنال افزود: دیپلماتها می‌گویند این اقدام رژیم ایران ممکن است تلاشی برای داشتن اهرمهایی در گفتگوهای آینده باشد. این حرکت رژیم ایران به احتمال زیاد تنشها را در روزهای آینده شدت خواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا، روز یکشنبه ۱۰ اسفند خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم درباره پیشنهاد مذاکره گفته است:

«با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ‌کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.

هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است.

اجرای تعهدات همه طرفها در برجام موضوع مذاکره و بده بستان نیست و همه بده بستانها ۵ سال پیش انجام شده است. مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2058d6c0-3d8c-4a54-95d8-1f9c56bd0e11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات