728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجهٔ فرانسه، مصر و اردن در قاهره، فراخوان به «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه و آزادی همهٔ گروگانها

بحران انسانی در غزه
بحران انسانی در غزه

۷۷کشته و ۱۰۸مجروح در اثر حملات اسراییل به غزه طی ۲۴ساعت گذشته

آمار قربانیان به ۳۲هزار و ۷۸۲کشته و ۷۵هزار و ۲۹۸مجروح افزایش یافته است

 

سی.ان.ان

روز یکشنبه مذاکرات آتش‌بس بین اسراییل و حماس در قاهره از سرگرفته شد

 

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجهٔ فرانسه، مصر و اردن در قاهره

فراخوان به «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه و آزادی همهٔ گروگانها

 

به‌گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا از ۱۷۷مین روز جنگ در غزه، حملات اسراییل با بمباران هوایی و موشک‌باران به مناطق مختلف این منطقه از جمله خان یونس و عصیره ادامه یافت.

این خبرگزاری نوشت در حملات اسراییل طی ۲۴ساعت گذشته ۷۷تن از فلسطینیان کشته و ۱۰۸نفر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت آمار کشته‌شدگان از شروع جنگ به ۳۲هزار و ۷۸۲نفر و آمار مجروحان به ۷۵هزار و ۲۹۸نفر افزایش یافته است.

رسانه‌های خبری به‌نقل از روزنامهٔ دولتی القاهره نیوز گزارش دادند که روز یکشنبه مذاکرات آتش‌بس بین اسراییل و حماس در قاهره از سرگرفته شد.

القاهره اضافه کرد: «مصر و قطر به تلاش‌های مشترک برای تحقق پیشرفت در مذاکرات دامه می‌دهند».

هم‌زمان هاآرتص از سفر یک هیأت از کارشناسان اسراییلی به قاهره برای ادامهٔ مذاکرات خبر داد.

وزرای خارجهٔ فرانسه، مصر و اردن طی یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در قاهره به «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه و آزادی همهٔ گروگانها فراخوان دادند.

استفان سژورنه وزیر خارجهٔ فرانسه گفت که دولتش پیش‌نویس قطعنامه‌یی را به شورای امنیت در راستای حل و فصل «سیاسی» جنگ ارائه خواهد کرد که شامل «همهٔ معیارهای راه‌حل دو کشوری» خواهد بود.

 

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی روز یکشنبهٔ خود به‌مناسب عید پاک بار دیگر به یک آتش‌بس فوری در غزه فراخوان داد.

پاپ هم‌چنین بر لزوم تضمین رساندن کمکهای بشردوستانه به غزه و آزادی فوری گروگانها تأکید کرد.

 

تظاهرات جهانی در همبستگی با مردم فلسطین و فراخوان به آتش‌بس در غزه در شهرهای مختلف جهان از جمله در لندن، نیویورک و پاریس ادامه یافت.

 

خبرگزاری فرانسه زیر عنوان «اعتراضات در سراسر اسراییل هم‌زمان با فراخوان خانواده‌ها به تظاهرات در مقابل پارلمان (در هفتهٔ آینده)، نوشت: «در بیت‌المقدس، صدها نفر با تظاهرات مقابل خانه بنیامین نتانیاهو خواستار استعفای او شدند...» .

 

هاآرتص نیز گزارش داد: «هزاران نفر علیه دولت و در حمایت از آزادی گروگانها در تل‌آویو، بیت‌المقدس، حیفا، بئر شوا و قیساریا و شهرهای دیگر تظاهرات کردند... معترضان اتوبان اصلی تل‌آویو را بستند... ۲۰تن از بستگان گروگانهای اسرائیلی... به جایگزینی فوری بنیامین نتانیاهو... فراخوان دادند...» .

هاآرتص هم‌چنین نوشت: «پلیس در چند منطقه در سراسر اسراییل با معترضان ضددولت درگیر شد».

 

نیویورک تایمز در گزارشی درباره جنگ‌افروزی رژیم در منطقه نوشت یک گروه ناظر گفت حمله اسراییل به سوریه چندین هدف از جمله یک انبار تسلیحات متعلق به شبه‌نظامیان لبنانی مورد حمایت رژیم ایران را هدف قرار داده است.

در نقطه‌های جنگی در درگیریهایی که ۱۸۰۰ مایل را در بر می‌گیرد و شامل انبوهی از بازیگران مسلح غیرقابل پیش‌بینی، یک موضوع مشترک وجود داشته است: آن هم رژیم ایران است. این رژیم اثر خود را با حمایت پشت‌پرده از شبه‌نظامیان در سراسر منطقه بر جای گذاشته است.

 

ژنرال کیت کیلاگ از مشاوران پیشین امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: رژیم ایران به نیروهای نیابتی‌اش پهپاد می‌دهد و آنها را تجهیز می‌کند و آموزش می‌دهد و ما به این رژیم میدان داده‌ایم که این بازیها را پیش ببرد.

وی افزود: در هر صورت شما دیر یا زود باید با رژیم ایران برخورد کرد و راههای مختلفی هست تا بتوان به رژیم ایران پیام لازم را داد. مثلا می‌توان کشتی جاسوسی این رژیم در دریای سرخ را غرق کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94164e2a-149f-439a-8612-35f62c1996c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات