728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

تظاهرات شبانه مردم سوریه با شعار سرنگونی بشار اسد

-

تظاهرات قهرمانانه مردم سوریه
تظاهرات قهرمانانه مردم سوریه
قیام‌کنندگان شجاع سوریه با برگزاری تظاهرات شبانه در اکثر شهرهای این کشور بر سرنگونی بشار اسد تأکید کردند.
تلویزیون الجزیره گزارش داد، تظاهرکنندگان در درعا با سردادن شعار علیه رژیم آخوندی در ایران و حزب‌الله لبنان، حمایت این رژیم از دیکتاتور سوریه را محکوم کردند.
تظاهرات در سایر شهرها از جمله نواحی مختلف دمشق، حما، رستن، کسوه، حمص، ادلب ادامه یافت و قیام‌کنندگان خواستار سرنگونی و خروج بشار اسد شدند.
نظامیان دیکتاتور سوریه، امروز نیز در شهر حمص دست به کشتار مردم زدند. به گزارش العربیه ۱۶ شهریور، نیروهای نظامی و امنیتی رژیم سوریه وارد شهر حمص شده و بسوی شماری از تظاهرکنندگان آتش گشودند. در اثر این تیراندازی تا‌کنون دست‌کم ۱۲تن جان باختند و دهها تن دیگر مجروح شدند.
نیروهای سرکوبگر در مقابل دانشگده فارابی شهر حمص نیز به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند. به گزارش شاهدان عینی برق و تلفن شهر حمص از بامداد امروز قطع شده است.
شماری از سربازان وافسران مردمی در همبستگی با قیام کنندگان، در منطقه بابا عمر و حمص از ارتش اسد جدا شده و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. درگیریها در اطراف مسجد خالدبن‌ولید در حمص شدت زیادی پیدا کرد.
از سوی دیگر کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از وقوع انفجار مهیبی دردانشکده نیروی دریایی در لاذقیه خبر داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ddcf184-8bc8-4b6c-b9fc-87ebcd0b4e16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات