728 x 90

تشدید تدابیر کشورها برای مقابله با کرونا

کرونا در جهان
کرونا در جهان

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان، کشورهای مختلف با اتخاذ تدابیر سخت‌تر و با اختصاص میلیاردها دلار هزینه به مقابله با این بیماری رفتند.

 

اسپانیا بیش از یک میلیون ماسک برای کارکنان پزشکی خود از خارج وارد کرد. همزمان اسپانیا قراردادی به ارزش ۷۰۰میلیون دلار برای خرید ۷۰۰میلیون ماسک امضا کرد.

دولت این کشور با تشدید مقابله با ویروس کرونا تمامی ترددات غیرضروری را ممنوع اعلام کرد، نخست‌وزیر اسپانیا در یک پیام تلویزیونی گفت تمامی کارکنان بخشهای غیرحیاتی اقتصادی برای دو هفته باید در خانه‌های خود بمانند. وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد میزان ابتلا به کرونا در حال کاهش است.

 

نخست وزیر فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر بهداشت این کشور ضمن قدردانی از پرسنل پزشکی و بهداشتی گفت ۱۵روز آینده در مقابله با شیوع کرونا سختتر از ۱۵روز گذشته خواهد بود. مبارزه با کرونا تازه شروع شده است. فرانسه از ۱۷مارس در محدودیت کامل ترددات بوده است.

وزیر بهداشت فرانسه گفت تعداد تختهای مراقبتهای ویژه در بیمارستانها دوبرابر شده و به ده‌هزار تخت افزایش یافته است و دولت در نظر دارد آنها را به ۱۵۰۰۰تخت افزایش دهد. او متعهد شد آزمایش کرونا در کشور را به ۸۰هزار آزمایش در روز افزایش دهد.

وزیر بهداشت فرانسه گفت ۴۰میلیون ماسک در هفته در فرانسه استفاده می‌شود و دولت قرارداد خرید بیش از یک میلیارد ماسک را امضا کرده است.

 

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد محدودیتهای بیشتری برای مقابله با کرونا اعمال خواهد کرد. وی از مردم خواست محدودیتها را رعایت کنند و افزود ناقضان مقررات جریمه خواهند شد.

نیروی هوایی انگلستان اعلام کرد از هلیکوپترهای خود برای نقل و انتقال کارکنان و تجهیزات پزشکی در سراسر انگلستان استفاده خواهد کرد. وزرای کابینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نشستهای خود را به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌کنند.

 

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا مسافرت زمینی و هوایی افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند را ممنوع کرد. او گفت از روز دوشنبه، از سوار شدن این افراد به هواپیماها و قطارهای مسافربری جلوگیری خواهد شد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d222209-7385-40b5-aa36-5984e91cb306"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات