728 x 90

تداوم کنفرانس کهکشان ۱۴۰۲ از پاریس تا رم

خانم مریم رجوی در جلسه‌ٔ استماع کمیته روابط خارجی ایتالیا
خانم مریم رجوی در جلسه‌ٔ استماع کمیته روابط خارجی ایتالیا

در تداوم کهکشان بزرگ و پیروزمند ۱۴۰۲ مقاومت ایران که از ۱۰ تا ۱۲تیر برگزار شد، شاهد تحقق یک موفقیت دیگر در عرصه‌ٔ دیپلماسی مقاومت هستیم. روز چهارشنبه ۲۱تیر مصادف با ۱۲ژوئیه، خانم مریم رجوی در جلسه‌ٔ استماع کمیته روابط خارجی ایتالیا و نیز در اجلاس مشترک اعضای مجلسین ایتالیا به ایراد سخنرانی پرداختند. هم‌زمان با این حضور، آقایان کارلو کوتارکی نخست‌وزیر سابق ایتالیا، جان برکو رئیس و سخنگوی مجلس عوام انگلستان از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاستهای اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه در ۲۰۱۳ به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه، تعدادی از سناتورها و نمایندگان پارلمان ایتالیا پیرامون موقعیت کنونی اعتراضات علیه دیکتاتوری آخوندی و ضرورت حمایت از مقاومت ایران و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی سخنرانی نمودند.

 

یکی از بخش‌های قابل‌توجه و مهم دیدار خانم مریم رجوی از پارلمان ایتالیا، اهدای یک بیانیه از جانب اکثریت سنا و مجلس ایتالیا به مقاومت ایران بود. در این بیانیه بر حمایت از قیامهای مردم ایران، بر نفی دیکتاتورهای پهلوی و آخوندی و نیز بر حمایت از برنامه‌ٔ ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی تأکید شده است.

 

در این دیدار، راه‌حل نجات ایران با ارائه‌ٔ یک تحلیل از موقعیت کنونی از جانب مریم رجوی و دیگر سخنرانان، مورد بررسی واقع شد. خانم رجوی موقعیت کنونی در صحنه‌ٔ سیاسی ایران را با سه مشخصه بیان نمودند:

«قیام‌ها و اعتراضات مردم برای سرنگونی رژیم آخوندها،

اعتلای فعالیت‌های مقاومت سازمان‌یافته

و ناتوانی رژیم از ارائه‌ٔ راه‌حل برای معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی».

 

در این سخنرانیِ تحلیلی، بر دو ویژ‌گیِ قیام‌ها و اعتراضات جاری علیه دیکتاتوری ملایان تأکید شد:

«قیام مردم ایران، امتداد مقاومتی است که از ۴۲سال پیش در برابر رژیم حاکم بر ایران شکل گرفته است،

حضور شجاعانه‌ٔ زنان در قیام و رهبری آن محصول مقاومت و شکنجه‌ها و اعدام‌های زنان پیشتاز از ابتدای حاکمیت ملایان است».

خانم رجوی پیشتازی و رهبری زنان ایران برای سرنگونی نظام زن‌ستیز ملایان را ضروری و فوری دانسته و بر این محورها تأکید کردند:

«زن ایرانی باید آزادانه انتخاب کند و در رهبری جامعه، مشارکت فعال و برابر داشته باشد».

 

پیک مقاومت ایران در هر سفر، دیدار و کنفرانس سیاسی که در هر کشور جهان برگزار نموده، همواره قاصد فراخوان‌دهنده‌ٔ وجدان بیدار انسانی بوده است تا مخاطب ندا و صدای اقشار مردم ایران، زنان سرکوب‌شده، زندانیان سیاسی، مادران دادخواه و قیام‌آفرینان باشند. درک شرایط سیاسی و موقعیت بین جبهه‌ٔ خلق و حاکمیت ملایان، همواره خواست مستمر این پیک و قاصد بوده است تا آمریکا و اروپا از مماشات با جانیان خیمه‌زده بر هستیِ ایران و ایرانی پرهیز نمایند.

مریم رجوی: «هیچ گاه مثل امروز تغییر بنیادیِ سیاست اتحادیه اروپا نسبت به رژیم ضروری نبوده است».

 

موقعیت نظام ولایت فقیه در مقابل موقعیت مردم و قیام‌آفرینان، در کوتاه‌ترین عبارت توسط مریم رجوی تشریح و بر یک واژه ــ که بیان مختصات کلیت این حاکمیت است ــ تأکید شد:

«سرچشمه‌ٔ همه سیاستهای آخوندها در داخل و خارج ایران ترس از سرنگونی است».

پاسخ و راه‌حل مقاومت و قیام‌آفرینان و اکثریت مردم ایران به این موقعیت، گویای جبهه‌ٔ گسترده‌ٔ سرنگونی‌خواه برای تعیین‌تکلیف نهاییِ نبرد علیه دیکتاتوری ملایان می‌باشد. این پاسخ را که شاخص مشروعیت مقاومت برای آزادی‌ست، مریم رجوی چنین تبیین نمود:

«پاسخ ما و مردم ایران به رژیم آخوندی این است که هر چه بیشتر توطئه و سرکوب کند، ما شعله‌ٔ مقاومت را فروزان‌تر می‌کنیم».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f73b93fa-dcd5-4e2e-bc14-890a17c0983b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات