728 x 90

تحریمها، واکنشهای ضد و نقیض و وحشت‌آلود

واکنشهای ضد و نقیض و وحشت‌آلود
واکنشهای ضد و نقیض و وحشت‌آلود

گسترش دامنهٔ تحریمها و اعلام تحریمهای جدید توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴سازمان و نهاد وابسته به نیروی تروریستی قدس و سپاه پاسداران، واکنشهای وحشت‌آلود رژیم را در پی داشت.

نمایندگان خامنه‌ای در جمعه بازارها در ۵بهمن، هراسان از پیآمد تحریم، تلاش کردند کاسه و کوزه را روی سر شکست برجام و دولت روحانی بشکنند.

 

آخوندها و مهره‌های خامنه‌ای تلاش دارند با سپربلا کردن دولت روحانی و سیاست‌هایش،کاسه کوزه تمامی شکستها را بر سر روحانی، دولت و باندش بشکنند، اما واقعیت این است که تمامیت نظام است که در بن‌بست و باتلاق برجام و تحریم‌ها غوطه‌ور است. آن‌چنانکه خامنه‌ای به صراحت اعتراف کرد که در ماجرای برجام اشتباه کرده‌ است.

 

اثرگذاری تحریم‌ها

آخوند علم‌الهدی امام جمعه و نمایندهٔ خامنه‌ای در مشهد گفت: «ما با آنچه که با آن روبه‌رو هستیم، تحریم اقتصادی آمریکا به تنهایی نیست؛ آمریکا باهمه شیطنت نمی‌تواند به تنهایی کاری بکند، آنچه با آن روبه‌رو هستیم در داخل مملکت، سوء‌مدیریت مسئولان است که به کمک آمریکا رفته است و مشکل اصلی ما این است؛ بعد مردم باید برای گوشت ارزان صف طولانی بکشند آخر این چه نوع مدیریتی است؟ بنا دارید آمریکا را کمک کنید که موفق شود؟».

آخوند نور مفیدی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در گرگان نیز با سوزو گداز گفت: «کم شدن صادرات و نخریدن نفت ایران، نمونه‌یی از اثر گذاری تحریم‌ها است».

وی خطاب به دولت روحانی تأکید کرد: «مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند که صادرات و فروش نفت ایران پایین نیاید که در غیر این‌صورت به مشکل خواهیم خورد». (خبرگزاری صدا وسیما ۵بهمن ۹۷)

میرسلیم از اعضای باند مؤتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز گفت: «آمریکا ما را تحریم کرده و دیگران را وادار به تحریم ما می‌کند، اگر به معاهده «پالرمو» بپیوندیم، آمریکا از آن برای محاصره بیشتر ما استفاده می‌کند».

وی افرود: «اگر با پیوستن به این معاهده ما روشهای خود را علنی کنیم، آمریکا از آن برای محاصره بیشتر ما استفاده خواهد کرد و این خلاف احتیاط و درایت است».(خبرگزاری مهر ۵بهمن ۹۷)

آخوند صادق لاریجانی رئیس قوهٔ قضاییه خامنه‌ای نیز با نگرانی از پیآمد تحریمهای فزاینده و قطع درآمدهای رژیم از تاراج نفت ایران، گفت:‌ «امروز می‌بینیم که هر جا جمهوری اسلامی برای فروش نفت یا خرید اقلام مورد نیاز خود می‌رود، آمریکا پیشاپیش حضور می‌یابد تا راه ما را سد کند. این موضوع ربطی هم به تحریمهای بین‌المللی ندارد زیرا به هر حال با همان توافق برجام، ما در حال حاضر مشمول تحریمهای بین‌المللی نیستیم اما یک حکومت قلدر زورگو در جهان، تحریم‌هایی را به‌صورت یک طرفه و ظالمانه اعمال کرده تا به نظام ما فشار وارد کند». (خبرگزاری ایرنا ۴دی ۹۷)

 

ضعف مفرط حاکمیت در تعادل قوا

آه‌ و فغانهای آخوندهای خامنه‌ای نسبت به تحریم‌ها و پیامدهای سنگنین آن در شرایطی است که خبری از اجرایی شدن سازو کار اروپایی نیست و نظام در این رابطه هم آن‌چنان در بن‌بست قرار گرفته است که سردمداران آن به‌طور مکرر نسبت به اجرایی نشدن آن شکوه و شکایت می‌کنند و اروپا را شماتت می‌کنند.!

سردمداران حاکمیت به‌اصطلاح صداقت خود در مورد اجرای برجام را به رخ اروپایی‌ها می‌کشند و از اروپا گله می‌کنند که رویکردشان توأم با صداقت نیست و گام‌های عملی را برای حفظ برجام برنمی‌ دارد.

رویکرد اروپا نسبت به حکومت آخوندی نیز بر اساس منافع و تعادل‌قوای موجود است که در این تعادل‌قوا رژیم در ضعیفترین موقعیت در عرصه سیاست بین‌المللی و داخلی قرار دارد.

 

ناتوانی اروپا در مقابله جدی با تحریم‌ها

در چنین تعادلی است که اروپا نیز نتوانسته‌ تا کنون به رژیم یاری برساند زیرا آنها قادر به اعمال نفوذ بر شرکتهای خود نیستند تا به همکاری با رژیم وادارشان کنند.

در این تعادل درهم تنیدگی و وابستگی اروپا به آمریکا آن‌چنان شدید است که به فرض این‌که ساز و کار اروپایی هم اجرا شود، نمی‌تواند مقابله جدی با تحریم‌های آمریکا بکند و اقتصاد رژیم را از حالت بن‌بست و خفگی فعلی نجات دهد.

 

گیر کردن تمامیت نظام در باتلاق برجام

مجموعه ‌این مشکلات به‌دلیل گیر کردن حکومت آخوندی در باتلاق برجام است، باتلاقی که هر چه دست و پا می‌زند از آن خارج شود بیشتر در آن فرو می‌رود.

چنین شرایطی نیز باعث شده است که حاکمیت آخوندی را بیش‌ از‌پیش در معرض تحقیر و تمسخر جامعه جهانی و همچنین مردم ایران قرار بدهد و جنگ گرگها را بر سر تحریم‌ها، برجام و لوایح FATF روزبه‌روز افزایش می‌دهد.

آخوندها و مهره‌های خامنه‌ای تلاش دارند با سپربلا کردن دولت روحانی و سیاست‌هایش،کاسه کوزه تمامی شکستها را بر سر روحانی، دولت و باندش بشکنند، اما واقعیت این است که تمامیت حکومت آخوندی است که در بن‌بست و باتلاق برجام و تحریم‌ها غوطه‌ور است. آن‌چنانکه خامنه‌ای به صراحت اعتراف کرد که در ماجرای برجام اشتباه کرده‌ است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55e6e0e9-cba6-411a-9b11-4c4874344a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات