728 x 90

تحریم حزب‌الله؛ نمودی از شکست کارزار ضد تحریم رژیم

سخن روز
سخن روز

وزارت کشور آلمان روز ۱۱اردیبهشت رسماً لیست‌گذاری تروریستی تمامیت حزب‌الشیطان لبنان را اعلام نمود و فعالیت آن در خاک این کشور را به‌کلی ممنوع کرد. در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه پلیس آلمان در چند ایالت این کشور به مراکز حزب‌الشیطان به‌طور همزمان حمله کرد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به آن را مورد بازرسی قرار داد.

واکنش غیرمنتظره و هیستریک رژیم

این اقدام دولت آلمان واکنش گسترده و غیرمنتظره سردمداران رژیم آخوندی را به‌دنبال داشت. پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، در واکنش هیستریک به اقدام دولت آلمان، قطاری از دشنامهای سیاسی را که بلد بود نثار آلمان کرد و خبرگزاری سپاه پاسداران، طبق معمول به‌یاد داغی که مجاهدین بر دل آخوندها گذاشته‌اند افتاده و نوشت: «دولت آلمان در حالی حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می‌خواند که سالهاست از (مجاهدین) دفاع می‌کند و خاک کشورش را مأمن فعالیت‌های این گروه قرار داده است».

پیش از این بر کسی پوشیده نبود که حزب‌الشیطان و آدمکشان آن در اروپا و در نقاط دیگر جهان در خدمت دستگاه تروریسم رژیم قرار دارند و رژیم برای آن‌که از خود ردی بر جای نگذارد بسیاری از اقدامات تروریستی خود را از طریق آدمکشان حزب‌الشیطان پیش می‌برد که از آن جمله می‌توان به جنایت تروریستی در رستوران میکونوس برلین و انفجار آمیا در بوئنوس‌آیرس آرژانتین اشاره کرد اما حالا بیش‌از‌پیش معلوم می‌شود که حز‌ب‌الشیطان خدمات دیگری نیز برای آخوندها انجام می‌داده است. این معنا در اظهارات و نوشته‌های مهره‌ها و رسانه‌های رژیم که از لیست‌گذاری حزب‌الشیطان آه و ناله کرده‌اند به‌وضوح پیداست. یکی از کارشناسان سیاسی رژیم به‌نام بیگدلی در روزنامه حکومتی جهان صنعت(۱۳اردیبهشت) با ابراز اطمینان از این‌که این اقدام دولت آلمان تحت تاثیر آمریکا صورت گرفته گفت: «این (اقدام) یعنی فضا برای ایران روز‌به‌روز محدودتر می‌شود. به‌هرحال ممکن بود که حزب‌الله در آلمان و اروپا فعالیت‌هایی انجام می‌داد که می‌توانست به‌نفع ما باشد و به‌همین خاطر آمریکا درها را رفته‌رفته می‌بندد».

حزب‌الشیطان منفذی در دیوار تحریم‌ها

معنی «فعالیت‌هایی که می‌توانست به‌نفع ما باشد» را یک کارشناس دیگر رژیم به‌نام مجلسی در روزنامه حکومتی آفتاب یزد(۱۳اردیبهشت) توضیح می‌دهد و با یادآوری حرف حسن نصرالله که «حزب‌الله جدای از رژیم ایران نیست» می‌نویسد: «تعطیلی اخیر فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور را می‌توان یک قدم دیگر برای اعمال فشار بیشتر به ایران در آستانه احتمال رفع تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی دانست».

به این ترتیب نامبرده به‌روشنی اذعان می‌کند که حزب‌الشیطان در قاچاق تسلیحات و خرید اقلام ممنوعه برای رژیم نقش مؤثری به‌عهده داشته است. بنابراین همزمانی این اقدام آلمان با نزدیک شدن پایان مدت تحریم تسلیحاتی رژیم و اقدامات دولت آمریکا برای ممانعت از آن می‌تواند مؤثر و تعیین‌کننده باشد و به این لحاظ خشم و سوزش سردمداران رژیم در قبال این اقدام دولت آلمان بیشتر مفهوم می‌شود.

تحریم و لیست‌گذاری حزب‌الشیطان که با تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا علیه یک شرکت و یک شخصیت حقیقی وابسته به رژیم همزمان شده، نشانه دیگری از شکست کارزاری است که رژیم بر ضد تحریم‌های آمریکا با سوءاستفاده از شرایط کرونا به‌راه انداخته و توانسته بود با استفاده از تضادهای داخلی جریانهای سیاسی آمریکا در آستانه انتخابات، نظر موافق برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی در آمریکا و اروپا را هم جلب کند اما موشک‌پرانی و ماهواره‌پرانی رژیم همه این تلاش‌ها و دست‌آوردها را به‌باد داد. در واقع آن موشک به کارزار ضدتحریمی رژیم شلیک شد و حرف دولتمردان آمریکا به کرسی نشست که رژیم لغو تحریم‌ها را به‌خاطر کمک به مردم ایران و مقابله با کرونا نمی‌خواهد بلکه آن را صرف پروژه‌های پرخرج سپاه پاسداران مانند پروژه موشکهای بالستیک و ماهواره‌پرانی که هم ماهیت و هم مأموریت نظامی دارد، می‌کند.

موشکی که به کارزار رژیم اصابت کرد

پس از این موشک‌پرانی شاهد چرخشی در محافل سیاسی آمریکا بودیم و همان محافلی که قبلاً از لغو تحریم‌های رژیم حرف می‌زدند، ساکت شدند و حتی به کارزار ممانعت از لغو تحریم‌های تسلیحاتی رژیم در اکتبر آینده پیوستند، از جمله اکثریت نمایندگان کنگره از دو حزب شامل ۳۸۲نماینده که دوسوم نمایندگان را شامل می‌شود طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور از تلاشهای دولت آمریکا برای ممانعت از لغو تحریم‌های تسلیحاتی پیش‌بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد حمایت کردند.

اکنون دولت آلمان با هدف قرار دادن حزب‌الشیطان لبنان که همه می‌دانند بازوی برون‌مرزی رژیم آخوندی است، به رژیم پیام می‌دهد که نباید به سرآمد تحریم خرید و فروش تسلیحاتی در اکتبر آینده دلخوش کند.

بستن مراکز حزب‌الشیطان در خاک آلمان اقدامی لازم و البته دیرهنگام و ناکافی برای قطع بازوان تروریستی رژیم در اروپاست. انتظار مردم و مقاومت ایران این است که همه مراکز و نمایندگی‌های رژیم در اروپا و به‌خصوص سفارت رژیم در آلمان که سرپل عمده فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی رژیم محسوب می‌شود، تعطیل شوند. در این مورد اقدام شجاعانه دولت آلبانی می‌تواند الگوی خوبی برای همه کشورهای اروپایی باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/480122df-de76-4226-81a7-3f2a64206a7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات