728 x 90

تأکید پاتریک شاناهان بر تقویت اتحادهای منطقه‌ای علیه رژیم ایران

پاتریک شاناهان در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا
پاتریک شاناهان در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷ رژیم ایران را هم‌چنان تهدیدی برای منافع این کشور در منطقه دانست و بر تقویت اتحادها و تواناییهای شرکای محلی خود در مقابله با آن تأکید کرد.

پاتریک شاناهان در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا حضور یافت و در حمایت از بودجه درخواستی ترامپ برای سال ۲۰۲۰، گزارشی از چالش‌ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

وی با اشاره این‌که رژیم ایران به‌شدت تلاش می‌کند که نفوذ بدخواهانه خود را در خاورمیانه و فراتر از آن گسترش دهد، افزود: ایران با تأمین نیروی انسانی متداول و حمایت از رژیم سوریه و شورشیان حوثی در یمن و ارائه پشتیبانی و تأمین مالی برای گروه‌های تروریستی هم‌چون حزب‌الله لبنان، نفوذ خود را در سراسر منطقه تثبیت می‌کند و گسترش می‌دهد.

شاناهان اضافه کرد: علاوه بر این، ایران رفتار بی‌پروایی در حوزه دریایی نشان می‌دهد. رهبران ایران بارها و بارها تهدید کرده‌اند که تنگه هرمز، گذرگاهی که تقریباً یک‌سوم کل نفت جهان از آن می‌گذرد را بر روی حمل‌ و نقل بین‌المللی خواهند بست و به حوثیهای مورد حمایت خود اجازه می‌دهند که کشتیهای بین‌المللی را در باب‌المندب مورد حمله قرار دهند.

وی همچنین به مسأله موشکی رژیم ایران اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع هم‌چنان از نزدیک تهدید ایران را برای دستیابی به سلاح های هسته‌یی و قابلیتهای پیشرفته موشکی از جمله آزمایشهای ایران در زمینه موشک‌های ماهواره‌بر که با تکنولوژی تقریباً یکسان و قابل تعویض با موشک‌های بالستیک دارند

 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود: برای مقابله با نفوذ بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه، وزارت دفاع آمریکا تلاش می‌کند تا اتحاد ها و توانایی و ظرفیت شرکای محلی برای مدیریت و مقابله با تهدیدات را در منطقه تقویت کند و گسترش دهد.

وی با توجه به تهدیدات رژیم ایران اضافه کرد: ما همچنین خواهان اطمینان از آزادی ناوبری برای همه، تقویت مقاومت در برابر حملات مخرب سایبری و جلوگیری از افتادن سلاح های کشتار جمعی در دست بازیگران غیرمسئول هستیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab90da55-ba81-43ee-8ff5-ae354169b366"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات