728 x 90

تأکید به وارد آوردن ضربه محکم در داخل ایران برای جلوگیری از گسترش جنگ

حمله موشکی حوثی‌ها-عکس از آرشیو
حمله موشکی حوثی‌ها-عکس از آرشیو

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ قبلی آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲دی در مصاحبه با فاکس‌نیوز، تأکید کرد: «در چهارمین سالگرد روزی هستیم که ما سلیمانی را در سوم ژانویه حذف کردیم. اگر هزینه‌های جدی بر رژیم ایران اعمال نکنیم، و اگر صرفاً به زدن قایق‌ها و شلیک به انبارهای خالی در سوریه ادامه بدهیم، رژیم ایران جری‌تر و تقویت خواهد شد.

 

سناتور جوزف لیبرمن نیز روز سه‌شنبه ۱۲دی درباره ضرورت پاسخ قاطع به جنگ‌افروزی رژیم آخوندی به نیوزمکس گفت: «شما نمی‌توانید با رژیم ایران معامله کنید. با این کار وضعیت بهتر نمی‌شود، بدتر می‌شود. مگر این‌که رژیم ایران از ما بترسد».

سناتور لیبرمن افزود: «اگر به آنها ضربه محکمی در داخل ایران وارد نکنیم، آنها به راه خود ادامه خواهند داد و به‌زودی یک روز به سلاح هسته‌یی دست خواهند یافت. و اگر این کار را بکنیم، به گمان من آنها دو بار در مورد آن فکر خواهند کرد. در این رابطه پاسخ فقط، قدرت است. ما قدرت داریم، وقت آن رسیده که آمریکا از آن استفاده کند».

 

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا روز چهارشنبه ۱۳دی به فاکس‌نیوز، گفت: «موضوع بسیار ساده است: کافی نیست که فقط در برابر حملات به کشتیرانی دفاع بکنیم، بلکه باید سراغ منشاء حملات برویم و بعد هم بایستی سراغ کسی رفت که حملات را هدایت می‌کند. یعنی منشاء حملات راکتی و موشکی که حوثی‌ها هستند و (رژیم) ایران که این جنگ نیابتی را تسهیل می‌کند».

ژنرال کین تأکید کرد: «ما باید دو، سه ماه پیش... سراغ مراکز آموزشی، ساختارهای پشتیبانی و مراکز سپاه پاسداران می‌رفتیم. آنها کسانی هستند که... از همهٔ عناصر نیابتی که عملیات می‌کنند حمایت می‌کنند (رژیم). ایران در خاورمیانه اعلام جنگ کرده است و تلاش می‌کند نیروهای خودش را درگیر نکند و برای انجام این کار از نیابتی‌ها استفاده می‌کند؛ و ما از آنها حسابرسی نمی‌کنیم و حتی از نام‌بردن از آنها ابا داریم.

 

سی.ان.ان نیز روز سه‌شنبه ۱۲دی با اشاره به وقایع چند روز گذشته در منطقه، گزارش داد: «پای آمریکا به‌واقع بیش‌از‌پیش به این درگیری کشیده می‌شود. نقش رژیم ایران، به‌وضوح مشهود است».

خبرنگار سی.ان.ان در پنتاگون در پاسخ به این سؤال که «اقدام بعدی آمریکا چه خواهد بود؟»، گفت: «موضع دولت بایدن این است که نمی‌خواهند شاهد تشدید تنش در منطقه و گسترش جنگ باشند. اما. . واضح است که وقایعی که طی دو روز گذشته شاهد آن بوده‌ایم، گسترش جنگ و تشدید آن‌را به یک احتمال فزاینده تبدیل کرده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cda758c2-3501-45b6-b44b-9154367b159f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات