728 x 90

بیانیه شماری از زندانیان قیام در اوین درباره فاجعه کرونا

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

ما جمعی از زندانیان قیام در اوین ضمن همدردی با عموم مردم ایران که بار دیگر در فاجعه کرونا قربانی سیاست‌های ضدمردمی و ضدانسانی حاکم بر کشور شده‌اند، یادآوری می‌کنیم که علت را باید در ریشه ویروسی که چهل سال است بر کشور حاکم است جستجو کرد. در شرایطی که مردم در مقابله با ویروس کرونا در بدترین شرایط به‌سر می‌برند و از حداقل استانداردهای بین‌المللی محروم هستند، سرکوب و مخفی‌کاری حکومت، ویروس را به یک فاجعه ملی تبدیل کرده است.

 

در این فاجعه زندانیان نیز مستثنی نیستند و در وضعیت وخیم و حادی به‌سر می‌برند. در شرایطی که زندانیان با کمبود ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دارو در زندان مواجه هستند، در روزهای اخیر به‌رغم شیوع بیماریهای فصلی در زندان و ابتلاء تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا، شاهد امتناع عمدی پزشکان بهداری از معاینه زندانیان دارای علائم کرونا هستیم. بیماران با وجود اعزام به بهداری و معطلی‌ طولانی، نهایتاً به بهانه‌های مختلف بدون معاینه و تجویز دارو به بند برگردانده می‌شوند. رؤسای زندان حتی اجازه دریافت دارو از طریق خانواده‌های زندانیان را نمی‌دهند.

از سازمان بهداشت جهانی و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهیم که ضمن بازدید از وضعیت زندانها، برای نجات جان و سلامت زندانیان دست به اقدام بزنند تا از یک فاجعه انسانی ممانعت شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bab8e17-113f-44fd-830c-4bef73e91f71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات